ATR : No ATR !
unsupported Titanium OS found.
resetting card...
-> sending TRAPCODE...
så där står de hela tiden för mig när jag gjorde erase på kortet.. :(
va ska man göra?
Utskriftsvy
ATR : No ATR !
unsupported Titanium OS found.
resetting card...
-> sending TRAPCODE...
så där står de hela tiden för mig när jag gjorde erase på kortet.. :(
va ska man göra?
Erase card first titaniumosupdater2. Just push same os that you have the card and update. My card work only that way when i use titanium card progger.
Var har ni laddat hem filerna?Ladda hem här på filsidan o använd banan proggern som följer med /rockan
Vad blir skillnaden?Citat:
Ursprungligen postat av rockan
Att det blir bild, kanske!! :wink:
Antagligen ingen men (jag har V 1.10.0) (bananproggen) den är mycket enklare o använda om man inte är så van (för mig funkade bägge men har man problem så e de bara o prova /rockan
Andvänder man multiprog 1.60 till titanum är det bara att bränna in dom två filerna som man gör med ett guldkort, alltså ingen spänning till osv, bara trycka på prog.
Hur länge ska man vänta på bild efter man proggat och satt in kortet i motagaren ?
Den kommer med en gång /rockan
Jag provade med Mult prog och lade in filerna på ett titankort,,har en ca modul med en nokia 9802,,,provat alla 4 filerna men ingen bild..
När jag provar med bananprogramet som följde filerna så står den på trapping card,,,,och lampan på programeraren lyser inte..?
Var gör jag fel ?
Jag har Os 1.06 på kortet
Ska jag prova att ändra os ?
Prova att dra i 1.03 istället och om du har en 3.03 cam så finns det en fix för den
Jag fick i gång programmet som var med filerna ...men ingen bild...
Var ser man vad man har för cam ?
Privar att ändra os till 1,03..det ståt trapping titanium card...please waite,,,hur lång tid tar det att änfra Os ?
Fan vad usel jag är på att skriva/stava ....
Jag får "failed to trap card" när jag ska ändra Os ....
När jag väl får fram texten down grading to 1,03 i titanium upgradern så får jag "Error setting Crypt Key" ...vet någon varför ?
De program du använt, får nog inte kontakt med "smartcardet".
Tror nog dom får kontakt..
När jag ska upgradera till 1,06 så säger den "OS is up to date [1.06]"
Så nof pratar dom emd varann....det är nergraderingen som inte vill..
Det händer ju att man får error setting Cry när man råkar använda fel sådan fil vid uppdatering av kort, men de filer jag antager att du använt behöver ingen krypteringsfil. Så om det finns kontakt är det underligt att inte dioden reagerar, och att den hänger på trapping card.
Inget illa menat, bara ett litet förslag. :wink:
Jora jag får i gång och dioden lyser nu men nergraderingen funkar inte i alla fall....se nyare tråd...
Ja, då är det slut på idéer :? som det känns. Illa att det inte blev nån ppv :-(