kan inte progga mitt m-II kort med piraten det står debug window jag trycker på program å då står det bara eroor please wait detecting card
failed to get an atr the card is not written HJÄLP snälla ps jag har en mII
loder ds
Utskriftsvy
kan inte progga mitt m-II kort med piraten det står debug window jag trycker på program å då står det bara eroor please wait detecting card
failed to get an atr the card is not written HJÄLP snälla ps jag har en mII
loder ds
Vilka program har du använt och vad har du för programerare?
M-II Brännare (S-Mouse/Phoenix) program conax m-II medppv ner laddat från comhit
Har du packat upp programmet ur zipfilen annars kan du få en massa konstiga felmeddelanden
Jag har åkså problem med mII kortet jag har MP 3.5 seriell och har kört med det norska programmet från filsidan. Jag har proggat det flera ggr men det är svart i rutan ändå. Jag ställde först prännaren i phenix 3.58 läge och sen kört update progget. Tacksam för hjälp
:lol: Fick samma felmed.Visade sig att det inte var någon kontakt mellan dator och brännare.I mitt fall var det fel på brännaren.Provade en annan.Fungerade perfekt.
MVH/Flinkanse
Testa å töm kortet innan du bränner det. :!:
Radera kortet behövs inte om man har en M-II Brännare (S-Mouse/Phoenix)!!!Citat:
Ursprungligen postat av BBfordson
Därimot så är det lätt att packa upp MII filerna fel :lol: !!!
Och att sätta kortet fel i brännaren!
Chipet på kortet ska sitta ner mot kretskortet på
brännaren!!!
kilroy
testa piraten från ssh den är snabbare vid prog om man nu har bråttom.
Verkar stabilare än spöket.
Lollo
Det räcker att du svarar i tråden och inte även i PM till mig. Läs gärna reglerna så du vet vad som gäller i fortsättningen.Citat:
Ursprungligen postat av villa
:!: Mitt svar var till Villa.Ditt problem beror nog inte på vilket soft du använder.Förmodligen beror det på,brännaren,kabeln eller din comport.Ladda ner det norska softet som finns under" Files".Där kan du testa om du har kontakt med brännaren.Det hjälpte mig.
MVH/Flinkanse
12-04-2004 : Fixed small bug on some PPV channels.
M-II is a small program for programming M-II cards.
The most secure way to use this program is to place M-II.exe in C:
If you place it in a long path ( C:\Documents and Settings\USERNAME\desktop\satstuff\MII\ ) you will often get error in programming.
Also remember to unpack the files before you run it.
Litet Hjälp att packa upp filerna
Nyuppdaterad MP 3.5 på AD teknik till senaste firmware.
Sätter i kortet startar spöket. Ibland säger den programmering klar ibland, Error: Please waiting detectin card!!! Failed to get ATR. The card is not wroten. Ibland hittas inte programmerare. Har provat två olika MP 3.5
Ingen bild då jag provar. Det tar ca 1 minut att programmera ett kort som funkar. Detta jag har problem med går på 5 sekunder och programmeraren säger kortet klart.
Oymmot
För mig funkar det perfekt med själva programmeringen jag har en MP 3.5 USB med firmware 4.2 och använder oxå spöket.Citat:
Ursprungligen postat av oymmot
Själva programmeringen tar ca 30-45 sek sen är det klart !
Jag gör på följande vis:
1. Plugga i MP:n i datorn
2. Sen startar jag Bananen (V 1.60)
3. Kollar att rätt port är vald (Com2 i mitt fall)
4. Klickar på spänning till
5. Klickar på Phoenix mode 3.58 V
6. Kör spöket ( Kom ihåg att inte ha för lång sökväg där spöket finns kan skapa problem ! Ha det gärna i roten C:\ )
Så gör jag och det funkar BRA :dance:
Hoppas du fixar det :!:
kortet, eller så är det inget M-II kort. Hur kan jag kolla typen på kortet. Provade lite här och där men blev inte så mycket klokare.
Oymmot
Det här kommer från annat bord
Citat:
Ursprungligen postat av ProudSwed
Jag hade samma problem.
Alltså jag visste inte vilken typ av kort jag hade!
Det enda jag visste att det var ett vitt kort och då ställde jag frågan här på ComHit och de trodde att det var ett MII eller ett vitt Titanium
Jag gjorde som så här att jag testade att bränna kortet som ett MII kort
enligt det jag skrev i förra inlägget och det funkade kanon.
Hade det inte funkat så hade jag testat att bränna det som ett Titanium kort.
Jag vet inte om detta hjälper dig men du kan ju testa :D
Mvh X-Files
Använder MP 3.5 USB, o spökprogg. Jag proggade ett M-II kort till en kompis igår. Kortet fungerade perfekt i 2 timmar, sedan låste sig bilden, och svartnade sen. Detta hände när han satt o zappa mellan kanaler.
Nu kan jag inte progga om kortet, utan får ett felmeddelande "Error: Please wait detecting card !!!!, failed to get an ATR, The card is not written"
Har omprogramerat mitt eget kort, samt proggat ett annat M-II kort utan problem. Har sökt på ATR i alla forum, och prövat det mesta som stått där. Det har dock inte stått något om att kort kan vara trasiga. Min fråga: Händer det att korten går sönder, har fabrikationsfel?
P.S Ska testa att progga hos en kompis i morrn
Har Infitity usb phoenix, første gangen jeg progget kortet med spøket på tomt kort virket alt bra. Da jeg skulle progge igjen på M2 kortet med spøket etter kodebytting fikk jeg.
Error:Please wait Detecting Card!!!!
Failed to get an ATR.
The card is not written.
Prøvde da å brenne det i 3,68Mhz og det virket kanon. Jeg fikk det ikke til å virke på 3,58Mhz. Kan det skade M2 kortet å brenne i phoenix 3,68Mhz?
Håper ikke det da jeg enderlig fikk det til å funke igjen :D