Har viasat verkligen rätt att uppdatera boxarna, jag menar det är ju min box och jag vill kanske inte ha deras jävla uppdatering...
Utskriftsvy
Har viasat verkligen rätt att uppdatera boxarna, jag menar det är ju min box och jag vill kanske inte ha deras jävla uppdatering...
de e många som undrar det, Ring viasat och hör vad dom har att säga!
fel att ringa viasat dom kommer ju bara att säga att dom har rätt till det
Har en bekant som är advokat som Holler på att kolla om dom har rätt att göra så
Kan man ha någon "legal" anledning att inte vilja att de ska uppdatera boxen? t.ex. att det finns gratiskanaler som sänder i viaccess fortfarande?
Vilcka kanaler Viaccess sänder gratis? reklam?Citat:
Ursprungligen postat av Niten
svt europa sänder väll i viaccess?
Det var frågan åm gratiskanaler? Åm någon kanal sänder gratis då hardåm ingen codnigsustem als?
Viasat får göra precis som dom ville med Nokia 9780s och 220 eftersom det är hyrboxar från dom... Dock när det kommer till t.ex. Nokia 9802 och 9902 så kommer du få upp en fråga OM du vill uppdatera mjukvaran... Vill du inte det är det bara att trycka NEJ...
ok , du tycker ju jag att deaaaaaaaas har rätt och viasat gör faktiskt bra ifrån sig då.
Vadå hyrboxar ?? jag har köpt loss min...
Ett utdrag ur dom allmänna bestämmelserna:
Hela avtalstexten http://static.viasat.live.noname4us....at&attach=trueCitat:
Kunden är införstådd med och godkänner att operatören [när som helst] kan komma att ladda ner och förse kundens utrustning
(såsom satellitmottagare, CA-modul CA-system eller annan utrustning) med
nya programinstruktioner, ny mjukvara eller liknande.
Operatören kan bland annat komma att ersätta befintliga CA-system med nytt sådant system genom nedladning.
Samtidigt kan kundernas kort komma att bytas ut.
Kunden är införstådd med att sådana åtgärder kan innebära tillfälliga avbrott i kundens åtkomst till kanaler och tjänster.
Jag har köpt min box av en bekant. Då kan de väl inte ha någon rätt? Jag har inte godkänt något avtal med dem.
:oops:
Då har din bekant gjort en bra affär eftersom han fått den gratis,
det är nämligen så att ingen har betalt för en 9780 utan när Viasat gick över till Digitalt ,fick man boxen gratis om man bara förlängde sitt nuvarande abonnemang, och boxen var bara öppen för Operatören Viasats Kanaler.
9780
Har aldrig varit en säljbox
SE YA M8
jag är fullt medveten om att det är en gratisbox men jag hade inga planet på att skaffa ett abonemang från viasat och de pengarna jag betalade för boxen och parabol med 2 lnb var betydligt lägre än vad det skulle kostat att bara köpa parabolen ;)
Prova att ringa viasat och klaga på att du inte kan se deras kanaler med ditt piratkort så får du höra vad dom säger.
LOL!Citat:
Ursprungligen postat av triax
nån som testat?
var för bannad på CD när dom kodade om i mars för att fick inte bilden på orginal kort på 8 timmar.....ringde och beklagade.....och tycket att det är konstigt att inte original grejerna funkar men pirat är det inga problem.....tyst i luren ett tag och svar "ända jag kan göra är att skicka en signal.... tyvär"....