hej,är det någon som kan hjälpa mig och programmera mitt M2 kort,varje gång jag ska programmera står det ( error, The card is not written) vet någon varför??
Utskriftsvy
hej,är det någon som kan hjälpa mig och programmera mitt M2 kort,varje gång jag ska programmera står det ( error, The card is not written) vet någon varför??
Proggern i phoenix läge?
En orsak kan vara, vilket vi snackat mycket här om - Har du extraherat (packat upp) filen "spöket" ? Om inte så brukar man få detta meddelande.
Har samma problem själv.
Och jag har 2st kort och det ena funkar att bränna men inte det andra.
Jag mailade leveratören och fick svar att jag skulle skicka in kortet.
Gjorde det, och fick ett nytt men det nya funkar inte heller.
Är det så att det är dålig kvalitet på korten eller är det multiprogbrännaren som bara krånglar ibland.
Testa att köra en ERASE på kortet och sen programmera det med spök progget... Funka för mej...
hur kör man erase då
den knappen under MII i banan programet går ej att trycka på
Tror du att en ERASE kan hjälpa i det här fallet oxå? http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=10779Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Och samma fråga som snugge: hur gör man en erase på M-II?
Testa att trycka på "Identify" knappen först...
Och glöm inte att ha programmeraren i phoenix läge också...
Dum fråga kanske, men är M2 Editor och spöket samma fil? Snabbt svar önskas, då jag lånat den här datorn pga min internet-anslutning hemma inte fungerar...
Nej. Spöket öppnar en förbinelse till kortet, som sedan kan användas av exv MIIsoft. M2editor är väl ett prgram för att editera direkt på koret. Känns onödigt. Använd MIIsoft.
Programerare i Phoenix läge Lada Mll program från stopstop
Dobbelklicka spöker
Kolla på sjörövaren rät port ock vanlit eller Philips motagare
sät kortet i programeraren
truck programera vänta en stond KLART
titta TV det var alt
Åm det inte fonkar gör det några gånger åm samma det brokar jälppa!
Vad är det för skillnad på Philips och vanlig mottagare i spök/piratprogget?
Är Philips = CD hyrmottagare?
Matte
Åm du har en Philips box skal du trucka på de.
jag har markerat philips men har ändå det problemet att jag måste ha ett org kort i när jag bytar kanal
hr provat alla tre programen
har fått förslaget att köra upcom först men hittar inte den filen
Vilcka 3 program?
Menar du upgraderakortet?
dom tre på filsidan
upcom skall vara något seperat program
inte update
har du prövat dåm här ? www.stopstop.ubb.cc www.hop.to/ssh
japp sama resultat
Det varsåm f++n Vet ei vad jag skulle hittapå Testa olika instälnigar i olika program pröva olika Phoenixläge ? Enda fördel är väll at du får jävlit bra kåndis när du buter kanal!
Kan ej hitta något som heter spöket. Vad heter Filen på stopstop?????
www.stopstop.ubb.cc/ M-ll Klika på den översta röda teksten sedan hexfil
@Thåström
Kolla under "Canal Digital MII"
har testa alla instälnomgar samma resultatCitat:
Ursprungligen postat av pena
Fan, nu är sidan med hexfiler borta på stopstop :-(
funkar fint här
@Thåström
Du hittar samma fil här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=10825
funkar fint här
Hade samma problem själv med att programmera ett M2 kort.Använde spöket,försökte programmera två kort som båda hade fungerat tidigare.Det ena gick bra men när jag skulle bränna det andra fick jag meddelandet "The card is not written". Använde då bananprogrammet med inställningen autodetect och provade att kryssa i olika rutor, med phoenixinställning. Därefter funkade spöket även på detta kort.
Tack för all hjälp. Fortfarande så har jag problem med min internet-anslutning hemma (telia suger). Så jag få väl se när jag kan försöka progga kortet. Lättare när man kan sitta hemma i lugn och ro... 8)