Jag har en nokia 9802 med ca-modul v4.0 och har gjort ett M2 kort som fungerar hos en kompis men det fungerar ej hos mig... vad kan vara fel? Det är software 3.0 på 9802:an
Utskriftsvy
Jag har en nokia 9802 med ca-modul v4.0 och har gjort ett M2 kort som fungerar hos en kompis men det fungerar ej hos mig... vad kan vara fel? Det är software 3.0 på 9802:an
Enl. dina uppgifter på software så skall det funka. Kör samma utr. själv. Pröva att dra ut nätsladden och testa sen.
Har provat dra ut kontakten men det fungerar ändå inte =/
Verkar skumt. Ja vet ingen annan råd än att du får ta din mott. till kompisen - koppla in på hans parabol och testa. Vad jag förstår så funkar kortet i hans men inte i din. Får du något felmeddelande typ Kortet hanterar inte dessa kanaler eller är det bara svart?
I några sekunder står det "Stoppa i ett programkort" sedan blir det svart.... fast på vissa kanaler syns texten...
Jajemen kortet fungerar hos min kompis som också har en 9802 med conax-modul
Att texten syns på vissa kanaler - det gör den när inte kortet funkar, tror inte ens att du behöver ha kortet i mott. för att få text. Funkar Via då? Som sagt verkar vara något strul med modulen. Prövat att ta ut den och sätta i den igen - kan ju vara något kontaktfel. Annars vet jag ingen annan råd än att som tidigare sagt ta mottagaren till kompisen och testa. Då kan du ju också testa hans modul (om Conax inte är inbyggd i hans mott. förstås. Din modul kan ju faktiskt ha pajat.
de finns en del 4.0 conax moduler ute på marknaden ,som är fake,och fungera inte,dom börja med rev. nr 90.....
Jag köpte min conax-modul från keycard.dk och rev. nr börjar på 90... är det så illa att dom säljer fake moduler?
vill du har reda på ,om de är en Fake modul,så kan du ringa till ANOVO i Kristinehamn,och fråga efter nokia support,där vet dom,exact vilka serienr. som är inte godkända.
Vänd kortet i modulen.Citat:
Ursprungligen postat av mrlerif
provat men fungerar ej =/
Har conax modulen kåntakt med motagaren?
Du får bra mycket bätre motagare med såftare version 4,0. efter det till barnlås updatering manoelt då får du intte viasats upgradering.
jag har en 9802s mottagare med SC3.0 och har beställt en Con@x modul Eurocam 4.0 från keycard.... är det alltså så att dom är fake o inte fungerar ?? har inte fått den än men befarar de värsta =(
Jag har samma conax modul inga broblem.
Kontrolera att ca modulen är inkåplad!
Vad har du för kort?
Har du fåt det at foncka?Citat:
Ursprungligen postat av p1s
jag har inte fått den än men får väl den troligtvis på måndag eller tisdag..... får hoppas på att de fungerar men om de inte fungerar för mrlerif så vet man ju inte =/
kan det vara så att det blir problem med vissa mottagare när viasat har uppgraderat till videoguard?
kolla vers. nr,om de inte är fake
Åm man skule hjälpa någon Måste man veta vissa saker Tilexempel Vad hardy för motagare kort ock brännare Då är det mucket lättare ock jälppa andra. Du har intte någåt fel med Nokia 9802s utom at du har version 3,0 du skall ubgradera till 4,0 då fordu mycket bätre motagare.
korta fakta, 3.03 och 4.0 fungera med 9802 och9902
jag vet inte om jag vågar uppgradera i rädsla för att få in SC5.0 me videoguard skiten.... finns de nåt säkert sätt att få in SC4.0 ??
Förs ock främst graderar du up på Thur det andra måste du ha viasats orginal kort ock på kanal 3 ock ringa till viasat dit kort nomer at du får deras nua sustem
kållapå www.viasat.se åm du år orolig Det här hender på¨SIRIOS såm är viasats satelit.
conax modulen ska vara inkopplad enligt 9802:an, för när jag går på "systeminformation" och gör en självtest så säger den ca-modul inkopplad...
jag har ett MII kort
Låter skomt? Har du prövat prugramera med någån annan editor?
Hardu testat dit ca modul ock kompis motagare eller tvärt åm?
Vardt samma kort såm du testade hos koåmpisen?
Ne, jag har inte provat min ca-modul i kompisens mottagare men ska göra det och se om den fungerar där
Har provat modulen i kompisens mottagare och den fungerar inte där heller så det är antagligen nått fel på den =/
Ring till keycard så fårdy utbut den:
jag fick min modul idag och det verkar som att jag har samma problem som mrlerif.... får inte igång den! står inte ens att det är en CA modul i boxen när jag sätter i den =( kan de vara så illa att dom säljer fakemoduler eller är det en tillfälighet att dom sålt två trasiga ?
Ärdet Nokia 9802s Så gå till www.nokia.se/support Nokia 9802s Frågor ock svar fråga 8 göså såm det står åmdet jälpper?
fungerar det att använda ca moduler när man uppgraderat till SC5.0 råkade göra det när jag skulle göra en nollställning på boxen (visste inte att den blev uppdaterad av det).... jag tror att dom på nokia support sidan bara menade kort som inte fungerade men att ca modulerna funkade..
i menuen på nokian,står inte,att de är en conax modul,de står bara ACCESS KONTROLL,och de helt riktigt,da har han hittad conax modulen.nokia är vädigt känskligt,så man måste stoppa modulen helt in,ibland flera gånger.
men om jag kör självtest inne i menyn systeminformation så står det bara CA modul: NEJ hela tiden oavsett vad jag gör.... har stängt av och satt på den osv dragit ur modulen o satt i den igen.... vet inte va ja ska pröva mer
At du har version SC5,0 beror intte av nolstälnig det beror at du hadde SC3,0 ock hadde inget möilihet påvärcka automatisk upgraderin från Viasat Den möilihet fins i SC4,0 det står tydlit i Nokias hemsida.Citat:
Ursprungligen postat av p1s
kanske de men de har ju ingen betydelse nu... =)
vill bara ha igång modulen som jag har köpt..... är modulerna känsliga för stötar och sånt ?? kan den ha gått sönder i frakten från keycard ?
Har du prövat detta?Citat:
Ursprungligen postat av pena
jag prövade allt i pricip.... idag så testade jag modulen i en kompis humax mottagare.. den funkade direkt så jag sålde den till honom. Kan det vara så att den modulen inte funkar i just min mottagare eller kan CA modul funktionen i mottagaren gått sönder?
Jag ondrar om du hade CAmodulen riktit inne det går en bit felhål in ock kortet skal vare cipset ner tvärt åm ån viasat trukte du CAmodulen ut med knappen? Kunde du stänga lockan när CAmodulen ock kortet var inne? Min svåger har min gamla Nokia 9802s Med utan broblem.
ja jag prövade allt... jag vet att jag hade kortet på rätt håll också =)
vad har din svåger för ca modul??? vart kan man få tag på en sån ?
Det är länge sen jag köpte det det skal fonka med version 3.03 ock 4.0
Maila till Nokia ock fråga orsak.
det var en Eurocam 4.0 jag hade i men den funkade inte...... kan det vara så att själva CA modul funktionen har gått sönder i boxen ?? har inte prövat någon annan modul än den