Har hittat en nyckel som det står Conax 21 uppladdad idag på kvällen. Vart kan jag lägga den så att någon får testa? Jag är ju newbiee så det är säkert inte rätt, men ändå!
Utskriftsvy
Har hittat en nyckel som det står Conax 21 uppladdad idag på kvällen. Vart kan jag lägga den så att någon får testa? Jag är ju newbiee så det är säkert inte rätt, men ändå!
Den har färre tecken än den gamla som ligger under keys här så det var nog falskt alarm...
Hi. När den nya key21 blir public tar det nog inte många minuter för det merkas her på forumet.Har sett på et annat troverdigt forum(Dreambox forum) att nya key21 inte er public enn ,så det er tålamod som gjelder, kommer den så kommer den. :smile:
Mvh:Taco.
Det stämmer... Den nya key21 är INTE pubilk än... Ingen vet heller när/om den blir det...
Skulle tro den dyker upp till helgen, brukar inte st**st**-gossarna bli lite snällare när det börjar dra ihop sig till öldrickning så dom släpper koden då? Tycker det har varit lite grand åt det hållet dom senaste gångerna.
Tills dess kan vi väl passa på och njuta av det vackra vädret, pilla oss i naveln eller kanske gå ut och fiska lite. Det är ju första metaredagen idag.
Det blåser för mycket, blir rufsig i håret! + fisken har simmat iväg.
om man har en m2 fil vad är det då som hindrar att man läser ur nyckeln ur den?
är m2 filerna krypterade?
Nu tror jag du träffade spiken........
Yepps... Det har TeamPDK sett till att det inte är möjligt...Citat:
Ursprungligen postat av czar
Stopstop/teampdk har hittils inte släppt koden en endaste gång!!! Den har alla gånger släppts på något annat ställe och sedan har dom fort som attans postat den på stopstop för att det ska se ut som om dom var snälla men så är icke fallet.
/Rattle
TeamPDK har ju nyckeln men vägrar att göra den publik för att gynna Keycard så de säljer fler M2 kort...
Sen kan ju inte TeamPDK vara dom ända i världen som har nyckeln... Det finns säkert fler som har den men inte vill dela med sig av den... Så vi får se vad som händer...
Här har ni koden och personerna som släpper den! :wink:
http://www.ryano.net/iraq/?892867
minst 10-e gången jag ser länkad till den bilden - suck !Citat:
Ursprungligen postat av patrickp
Vad tror ni om denna då? http://www.rdi-sat.com/conax.php
Gamla nycklar... Det ser du t.o.m. genom att kolla under "Description"....Citat:
Ursprungligen postat av Samoth
Jaha då går jakten vidare. En liten fråga bara :shock: hur editerar man, eller hur tolkar man såna filer (exp) och (mod) vad behöver man i program väg?
@Samoth
Hälsa på hos Parabolnisse så löser det sig
www.parabolnisse.se
Tack för ett snabbt svar.
Då provar jag hos Nisse!
Finns det inget annat ställe än keycard som säljer M2 kort ??Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Jävligt intresserad också vill inte handla där
jag är mest ute efter billigare kort... om det finns. annars är keycard väldigt bra tycker jag. alla gånger jag har handlat där har grejerna kommit dagen efter så dom är inte långsamma =)
Description
black text Old key
bla bla In use key
bla bla Next key
bla bla Service key
och den är väldigt svart
Är det nått du vill säga med det där :shock:Citat:
Ursprungligen postat av Evex
Ibland är jag trög för här blir det blankt :D
Oj lite långsam postgång svar till samoth men det kom några imellan
Enligt TeamPDK har de inte nyckeln. De lägger bara ut de filer som de kommer över på StopStop.Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Citat:
Ursprungligen postat av TeamPDK
Citat:
Ursprungligen postat av p1s
http://www.videoogdatagruppen.dk/ säljer m2 kort också!
v.h "myggan"
dom har samma pris som keycard så dom samarbetar säker.
Detta är det billigaste ställe som jag har hittat men jag har inte provat det.
http://www.smartcard.tv/se
:oops: fick se att det var norska kronor så det är inte billigare :oops:
Ehh hur menar du nu? Att det skulle vara StopStop som gör M2 filerna och inte TeamPDK? Eller är jag bara allmänt seg... TeamPDK och StopStop är samma sak... Samma personer...Citat:
Ursprungligen postat av Biff
Saxat från stopstop...
Citat:
vi har ikke keyset 21 og kan derfor ikke give den til jer.
vi har ikke basiccard eller titaniumfiler og kan derfor ikke give dem til jer.
vi HAR M-II filer og deler dem gerne med jer.
alle spekulationer ang. hvorfor vi ikke releaser keyset 21 kan nu droppes.
vi får tilsendt nogle virkende filer som vi oploader og hvis nogen kan levere filer til andre kort vil vi også gerne oploade dem.
mon vi så snart er fri for jeres evige brok over at vi kun supporterer M-II kort ?
Dvs, de filer som TeamPDK kommer över lägger de ut på stopstop. :)
Det ÄR TeamPDK som gör filerna och ingen annan...
Låt oss sätta upp ett senario där Kalle gör en fungernade fil till Boxer... Sen kommer Olle och snor det och publicerar den som han själv har gjort det... Då blir Kalle lite sur på detta och gör det publikt att det är han som gjort det och inte Olle... Då kommer ju alla fatta att Olle är en tönt och det är Kalle som är "the real shit"...
Du är med på vad jag menar? Om TeamPDK skulle sno filerna av någon annan... Varför är det då alltid så att det är ALLTID TeamPDK som är först ute med nya M2 filer efter omkodningarna? Och varför är det ingen som har påståt sig vara den riktiga upphovsmakaren för M2 filerna?
Bara en liten tankeställare till Biff's inlägg...
Ja, det är ekonomiska intressen som styr. Det är uppenbart att teamPDK och StopStop är hårt knutna till varandra. Lika klart är det att StopStop är hårt knutet till Keycard.dk, som råkar annonsera på StopStops hemsida och dessutom råkar ha en stor hög M2 kort på lager.
Hei. Finnes det en key21 som starter med 02C17.
Mvh:Taco.
Enl. någon på Stop. är det en svensk som försett dom med m2 filerna någon här eller
Filerna är till 100% gjorda av en dansk(dålig kodare). Dock är det möjligt att nycklarna kommer ifrån en svensk.
/Rattle
Dålig å dålig vill jag inte säga att upphovsmakaren till M2 filerna är... Man ska inte säga att någon är dålig om man inte kan göra det bättre själv...Citat:
Ursprungligen postat av Rattle
Det gör jag inte heller(säger att han är dålig utan att kunna göra det bättre själv). Han är en skitkass kodare, punkt slut.
/Rattle
Häpp :D :D
Verkar vara dax att avsluta denhär diskussionen