Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Lägsta upload för stream?

jag kör med orb (orb.com) du måste som det skrivits tidigare i tråden ha en dator hemma som transcodar streamen (minst 2-2,5ghz), det som gör det smidigt med orb e att du inte behöver hålla på med portforwarding, remote admin (vnc fjärrstyrning) osv. och att det funkar i vilken dator som helst (datorn som transcodar måste köra xp el. vista), bara o logga in på orb i webbläsaren och sen så kommer filmen o spelas upp i önskad media spelare.
    för att få tv i orb gör en textfil med dina dreamboxen ip nrort ex. http://192.168.0.10:31344 spara filen o döp om den till *.avi

obs. du måste köra pli för att det ska funka.

kunde tex sitta i spanien förra hösten o kolla på tv4 skaraborg till frukosten.

Citat Ursprungligen postat av MickeD Visa inlägg
    jag kör med orb (orb.com) du måste som det skrivits tidigare i tråden ha en dator hemma som transcodar streamen (minst 2-2,5ghz), det som gör det smidigt med orb e att du inte behöver hålla på med portforwarding, remote admin (vnc fjärrstyrning) osv. och att det funkar i vilken dator som helst (datorn som transcodar måste köra xp el. vista), bara o logga in på orb i webbläsaren och sen så kommer filmen o spelas upp i önskad media spelare.
    för att få tv i orb gör en textfil med dina dreamboxen ip nrort ex. http://192.168.0.10:31344 spara filen o döp om den till *.avi

obs. du måste köra pli för att det ska funka.

kunde tex sitta i spanien förra hösten o kolla på tv4 skaraborg till frukosten.
    har sett din guide!

kan inte du lite snabbt förklara vad orb är?

fick för mig att de va någon mobiltelefon historia ?

kan man köra orb på en dator? som något slags webinterface ? hur funkar streamingen ?

låter nästan som att man skickar till ett webif. sen bara öppna port 80 då för att komma åt interfacet ? lite som youtube t.ex ?

yeye du får gärna förklara orb för mg =)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Hmm, jag har ORB installerat redan och även köpt det till iphonen en gång i tiden. Har gjort som du beskriver ovan men tyvärr får jag bara en stillbild och sedan står den och tänker. Har provat att ändra spelaren till quicktime och flash, men icke. Kör jag quicktime så spelar den ett par sekunder sen fryser bilden. Har laborerat med upströmshastigheten men utan resultat.

Nu fungerar det helt plötsligt, både på macen och i iphonen. Återstår att se om det funkar även när jag är uppkopplad mot ett annat nätverk. Har just nu upload 300kbit/s så kvaliten är sådär. Har cirka 2.2 i verklig upload så jag borde kunna köra högre. Tror begränsningen är min pc laptop som mår allmänt kasst samt är 1gb ram och 1.66ghz "snabb".

gött att det funkar!
    japp, som du skriver så funkar orb både att streama till mobil o dator.
    det som ställer till det för dig är sannorligt din dator som transcodar, körde tidigare med en amd athlon uppskruvad till 2.2ghz och med den hade orb svårt o orka med, fick gult ljus för att skicka video i inställningar, tog väldigt lång tid innan filmen drog igång o ofta funkade det inte alls.

Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    har sett din guide!

kan inte du lite snabbt förklara vad orb är?

fick för mig att de va någon mobiltelefon historia ?

kan man köra orb på en dator? som något slags webinterface ? hur funkar streamingen ?

låter nästan som att man skickar till ett webif. sen bara öppna port 80 då för att komma åt interfacet ? lite som youtube t.ex ?

yeye du får gärna förklara orb för mg =)

hallo
    du kan köra orb både på din dator med xp/vista och streama vidare till nokia, iphone, palm, ps3, Wii, xbox360 och naturligtvis till en annan dator/laptop.

i hemmadatorn delar du ut dom mapparna i orb som du vill komma åt utanför nätverket (bilder, musik, film)

sedan är det bara att öppna din favorit webbläsare (ie, ff, safari etc) gå till orb.com (https://mycast.orb.com/orb/html/login.html) och klicka på logga in.

då kommer du in och ser dina filer i webbläsaren som du delat ut.
    klicka på filmen eller låten du vill spela upp så kommer en fil att skapas/öppnas som du kan öppna med valfri mediaspelare, vlc, wmp etc

lycka till.

ps.
    som jag skrev så krävs det en hyfsat snabb dator för att orka med film.

Kör med 1600kbit/s nu och det ger helt ok kvalité. Laptop PCn klarar av att transcoda trots den låga hastigheten MEN den stänger alltid av sig själv i tid och otid när den blir för varm. Tror vi har en stationär P4 2.4ghz liggandes i källaren. Skall nog väcka liv i den, den är dessutom overkligt tyst. Grafikkortet är dock obefintligt, tror du det har någon betydelse? Vill ha en stabil dator som inte dör efter en timma när man befinner sig flertalet mil därifrån.

garfikkortet spelar ingen som helst roll i detta fallet då orb helt ut belastar processorn.

googlade p4:an och jämförde den med min gamla dator som var en athlon xp2400+ uppdragen till 2.2ghz alltså motsvarande xp2600+.
    här är ett test på xp2600+ vs p4 2.5 & 2.8ghz, ser ut och vara väldigt lika, prova får du se.

http://ixbtlabs.com/articles2/roundu...nxp-26-mx.html

@MickeD

okey nice ! =)

har en p4 2,53ghz. den ska nog allt räcka. den tar de mesta.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Helt plötsligt fungerar det inte att komma åt webif utifrån längre, port 80 är forwardad till dreamboxen. Kommer åt den internt 192.168.x.x men inte utifrån. Någon som förstår varför?

Kan det var så enkelt att ORB lägger beslag på port 80?

Liknande ämnen

1. Upload
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-04, 22:24
  2. lägsta pris
    Av wiggen-cx i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 11:32
  3. upload
    Av mickem55 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 13:59
  4. Upload ?
    Av Wantheman i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 17:34
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 23:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss