Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Pli jade 3

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger

    Pli jade 3

    Kan pli jade 3 ha problem...Kan det skilja sig från var man laddar ner den ifrån??? Jag flashade pli jade 3 och startade och såg bara canada och troligen us....men kunde inte se europa...

    Var kan man ladda ner den ifrån? Vilken pli jade version funkar bäst

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Please help me...

  3. #3
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Please help me...
    Har du laddat ner Pli Jade Maxvar Dm500 från filarkivet så funkar den kalas, du kanske har valt fel i satellit setup?
    Du får ju nån fråga där om det är USA/Canada eller annat lands satelliter du skall kika på då du bootar första gången.
    Jag gissar att du valt fel där.

    Antar att det är en DM500 du har, http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=460

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    tack...den image jag har just nu verkar ha problem och i den är det omöjligt att välja europa vid allra början...där fanns bara canada/usa....flashade om tre ggr och alla gånger var samma sak...men senare vid kanalsökning så fanns europiska satelliter med...

    Nej jag hade laddat ner den var någon annan sida då filarkivet låg nere....jag har dm 500s från crownsat....tack ännu en gång ska testa sen...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    tack...den image jag har just nu verkar ha problem och i den är det omöjligt att välja europa vid allra början...där fanns bara canada/usa....flashade om tre ggr och alla gånger var samma sak...men senare vid kanalsökning så fanns europiska satelliter med...

    Nej jag hade laddat ner den var någon annan sida då filarkivet låg nere....jag har dm 500s från crownsat....tack ännu en gång ska testa sen...
    Jag fick min 500s från crown för ett par veckor sen. Jag dreamupade pli jade 3 som jag hämtade här i filarkivet och det gick som smort. Den senaste dreamup funkade inte för mig så jag drog ner den förra versionen som funkade bättre.

    Då har du säkert samma problem med fjärren som jag, att man måste sitta mitt framför boxen och sikta mot boxen för att kunna använda fjärren!?
    Jag löste det genom att lägga in dm500s i min logitech harmony multifjärr. Funkar mums och kan zappa hur jag vill...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Jag vet inte...Har inte använt så mycket...har mest legat hemma...ska flasha om denna och testa igen....Jävligt tråkigt om man ska behöva göra så med fjärren...hade en dvd spelare förr den var totalt värdelös...märket hi tech på gamla tiden...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Finns det olika versioner av pli jade 3 eller?

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Finns det olika versioner av pli jade 3 eller?
    Kolla i filarkivet, annars så kan du ju faktiskt uppdatera din satellites.xml så får du ju alla europeiska satelliter och slipper flasha om.

  9. #9
    Jag flashade upp med 'pli-Jade-dm500-20090627-6494.img'.
    Har en toroidalparabol med 4 lnb mot 28.2E 19.2E 4.8E och 0.8W och min dreambox tar in allt utan en massa andra trix och fix.

    Den lilla parantesen i förra inlägget om fjärren ville jag få ut. Det är ju bra att veta att det bara är fjärrren som är sugig och inte boxen. Fjärren funkar men måste pekas rakt mot boxen för att funka och det pallar inte jag, Dessutom har jag alla andra boxar och elektronik på multifjärren och det är rätt bekvämt...

    Har du nollmodemskabeln? Det går rätt snabbt och smidigt att flasha upp boxen. Det som tar tid är att sen zappa runt alla funktioner och göra alla inställningar och kanalsökningar...

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Jag flashade också...pli-Jade-dm500-20090627-6494...det är ju den jag har verkar som som inte gick att välja europa i menyn....men kunde söka efter europeiska satelliter....

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 23:24
  2. PAUSE fungerar inte Pli Jade DB7020
    Av Goran65 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 16:40
  3. Sega kanalbyten i Pli jade
    Av Hiren i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss