Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Ny kanal 1 december

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger

    Ny kanal 1 december

    Då kommer FJORTON ny kanal med musik vloggar, sketcher och viralt innehåll.
    Kommer att sändas på Astra 5 öst utan kryptering

    Finns också på nätet http://fjorton.tv/ och appar IOS, Apple TV och Chromcast

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    ja tur man är 57 då

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Då kommer FJORTON ny kanal med musik vloggar, sketcher och viralt innehåll.
    Kommer att sändas på Astra 5 öst utan kryptering

    Finns också på nätet http://fjorton.tv/ och appar IOS, Apple TV och Chromcast
    Intressant kanal.
    Kul att det kommer en till svensk kanal som sänder gratis via satellit, inte bara regilösa.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Senast redigerad av joakim95 den 2016-11-17 klockan 09:08.

  5. #5
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Hmm...
    Några förslag på hur länge Fjorton kommer att finnas kvar?
    Vill inte vara negativ då det alltid är roligt med nya kanaler, men jag är tveksam.
    Finansiering?
    De flesta inblandade verkar vara tagna från ring-in-programmen som gick på Kanal 11 och Fox.

    Anledningen till att den kristna Kanal 10 fortfarande sänder FTA är att man lyckas få in "kollekt" från tittare.
    Fråga mig inte hur då det handlar om mycket pengar varje månad.

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Hmm...
    Några förslag på hur länge Fjorton kommer att finnas kvar?
    Vill inte vara negativ då det alltid är roligt med nya kanaler, men jag är tveksam.
    Finansiering?
    De flesta inblandade verkar vara tagna från ring-in-programmen som gick på Kanal 11 och Fox.

    Anledningen till att den kristna Kanal 10 fortfarande sänder FTA är att man lyckas få in "kollekt" från tittare.
    Fråga mig inte hur då det handlar om mycket pengar varje månad.
    Har frågat dem och kanalen kommer att vara reklamfinansierad.

    Om det är bra program som visas så får vi hoppas att kanalen blir långlivad.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Sedan är ju frågan hur länge det håller att sända okodat?
    De flesta andra kanaler som börjat med att sända okodat har ju gått över till att sända kodat efter en tid p.g.a. att rättigheterna för det material de visar blir dyrare ju fler länder innehållet kan ses i. Sänder du okodat kan innehållet i princip ses i hela Europa och det kanske en svensk liten kanal inte har råd att betala rättigheterna för i längden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Minns att Kanal Lokal sände fritt på Thor 1°W fram till kanalen gick i konkurs 2009.

    Ni som minns TV3s och TV4s barndom, hur länge sände TV3 och TV4 gratis via parabol ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Ni som minns TV3s och TV4s barndom, hur länge sände TV3 och TV4 gratis via parabol ?
    Jag är lite osäker men jag tror bara det var något år. Sedan upprepades visan när den marksända digital-TV:n kom och TV3 sändes okodat i marknätet bara för att återigen bli kodat efter c:a ett halvår.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger

    Okodat

    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Minns att Kanal Lokal sände fritt på Thor 1°W fram till kanalen gick i konkurs 2009.

    Ni som minns TV3s och TV4s barndom, hur länge sände TV3 och TV4 gratis via parabol ?
    Tv4 sände okodat via Tele-X (5grad ö) från att den startade och i stort sett fram tills övergången till digital-tv så det var rätt många år. Det var okodad i PAL dessutom.

    Nordic Channel (som senare blev tv5 Nordic och femman och slutligen kanal 5 efter alla namnbytena)
    sände okodat i PAL på Eutelsat på 13 ö. Efter några år flyttade den til Tele-X där TV4 redan låg. Jag har för mig att den körde okodad PAL ända till övergången till digital tv.

    Tv3 däremot körde i d2mac redan från start (via Astra 19,2ö)
    det gick visserligen att ta TV3, TV6, ZTV och tvG via Sirius satelliten när denna var ny på 5grader ö (tillsammans med tele-X där redan TV4 och kansl5 låg. Alla sände i PAL, ni kanske kommer ihåg den billiga "Sverige parabolen" som såldes bla på bensinmackar. Runt 500kr för en enkel pal mottagare och en 30cm skål. Men redan efter ett halvår ställde viasat till sitt spratt och kodade alla sina kansler via Sirius i d2mac/eurocrypt, samma som redan användes av TV3 på Astra.

    hur som helst är det trevligt med lite okodade nordiska kanaler så jag hoppas den klarar dig

    edit:
    Hittade några kul länkar från den tiden
    http://www.dn.se/arkiv/konsument/par...-kan-andas-ut/
    Det var rätt mkt liv när viasat kodade tv3, tv6, ztv och tvG via Sirius minns jag. Jag själv tyckte det var rätt kul eftersom vi redan hade d2mac dekoder för att ta tv3 från Astra 19,2 sen ett par år tillbaka

    http://docplayer.se/1320687-Nordisk-...las-koski.html
    Info om bakgruden till kriget mellan 1grad väst och 5grader öst

    http://www.colin99.co.uk/bsb.html
    Mer bakgrundsinfo om varför det helt plötsligt kunde börja säljas så billiga "sverigeparaboler" (produktionskostnaden för dessa måste ha varit högre än försäljningspriset)
    Har själv en squarial antenn från denna tiden kvar, man ser tydligt bsb-loggan i plasten även om nån försökt tvätta bort den med nått lösningsmedel. (hade faktiskt 2 sådana men hittade bara den ena vid vindsstädning hos föräldrarna)
    Nån som vet om man kan ha den till nått idag?
    Senast redigerad av jippe den 2016-11-18 klockan 12:15. Anledning: mer info

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 00:45
  2. Ny kanal: Big TV hos com hem den 12 December
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 18:11
  3. [LÖST] conax key december
    Av niklas_1 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 21:39
  4. 1 december
    Av grosse i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 21:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss