Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 42

Ämne: TV4 avvecklar TV4 Komedi och TV4 Fakta XL

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Ganska tragiskt att man ska behöva skaffa danskt kort för att få DR/NRK/SVT. Billigt är det inte heller
    Ersättningskanalerna är ett skämt och sänds öppet på Astra och Hot Bird.
    Viasat bjuder iaf på alla DR och NRK kanalerna samt danska och norska versionerna av Tv3 och 3+. Det förlorar jag alltså om jag byter från Via till CD.
    Annars kan de kanalerna tas okodat marksänt om man bor nära landsgränserna (lite svårt att bo nära båda gränserna dock...)

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Det verkar som att TV4 kommer lägga ner TV4 Sport också
    Den nämns inte alls längre på cmore.se under de nya paketen

  3. #23
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag förväntar mig massiva nedläggningar av kanaler hos TV4, helt enkelt för att det kostar för mycket.

    Lite samma sak som SVT, lägger ut mer och mer grejer på SVT Play men som inte visas i marknätet
    eller ens sänds utan endast på SVT Play. Lite dåligt exempel kanske men det här gäller ju även TV4
    och andra kanaler. Det är helt enkelt mycket billigare att låta folk streama program som man inte anser
    är värt att lägga för mycket pengar på vid produktion osv än att sända ut det när man kan skicka ut
    andra bättre program som drar fler tittare. Det lär ju inte kostar lite med pengar att skicka ut kanaler
    via satellit.

    Sedan tror jag även att TV4 prioriterar marknätet och kabel-TV, plus att dom behöver banta kostymen
    för att det har blivit för mycket konkurrens från andra kanaler och bolag.

  4. #24
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Nu har C More och TV4 startat nya "Sportkanalen".

    Dock förstår jag inte varför man ska starta en till kanal, vad är TV4 Sport till för ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Precis, vem vet vad dessa bolag håller på med. Kanaler hit och dit, dessutom står det idag i SVD
    om krigen mellan bolagen, netflix osv. Om TV4 ska göra något så borde dom släcka ner onödiga
    kanaler och istället satsa mer på play tjänsten.

    Jämfört med netflix så är ju dom svenska play tjänsterna ett skämt, fungerar gör dom men rent
    tekniskt är det ju uruselt. Tror det var Viaplay som vill att man ska ha "flash" installerat för att
    titta på program. Man kan ju inte annat än att skratta åt det. Det är ju dessa föråldrade bolag
    som inte hänger med.

    Har för mig Canal Digital är lite bättre men nog är deras plattform också ganska usel.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Precis, vem vet vad dessa bolag håller på med. Kanaler hit och dit, dessutom står det idag i SVD
    om krigen mellan bolagen, netflix osv. Om TV4 ska göra något så borde dom släcka ner onödiga
    kanaler och istället satsa mer på play tjänsten.

    Jämfört med netflix så är ju dom svenska play tjänsterna ett skämt, fungerar gör dom men rent
    tekniskt är det ju uruselt. Tror det var Viaplay som vill att man ska ha "flash" installerat för att
    titta på program. Man kan ju inte annat än att skratta åt det. Det är ju dessa föråldrade bolag
    som inte hänger med.

    Har för mig Canal Digital är lite bättre men nog är deras plattform också ganska usel.
    Jag tänkte byta till Canal Digital när viasat stänger sina sd kanaler för mig pga sin teknikomläggning, men detta känns som askan in i elden!
    Då via play laggar, så det inte är lönt att använda förmodar att CD s playkanaler inte kommer att fungera bättre!
    Bor ju på landet med usel lina och fiber lär inte komma på många år! Så för mig går utveklingen bakåt, har ju ialla fall svt och tv4 från annten
    och dom fria från 28,2 mm! Boxerabb får det bli!! Det är en ny mast som sänder då den gamla blev utsatt för sabotage. Häglaredsmasten!
    Senast redigerad av lus den 2017-10-14 klockan 17:45.

  7. #27
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    lus, jo Canal Digitals play tjänst är inte så mycket bättre. Sedan kan det iofs bero på att du har något sämre uppkoppling som
    påverkar men vad ska man göra åt det. Man får vara glad om man har någon form av fast uppkoppling som funkar, 4G i all ära
    men det kostar ju pengar om man förbrukar mycket data.

    28.2 är ju bra, tyvärr räcker inte min 1.8m parabol för mottagning av gratiskanalerna, man måste bo på rätt plats i Sverige
    för att kunna ta emot med cirka 1.5m parabol utan problem. Sedan blir ju inte saken bättre att det är tättbebyggt område.
    Folk blir nog sura om man vill sätta upp en så stor parabol så det blev inget med det. Visserligen kostar CD precis som
    Viasat men jag tycker ändå dom har lite bättre kanaler, för det jag tittar på är discovery, natgeo, history osv. Svenska
    kanaler har jag så gott som slutat att titta på.

    Frågan är ju sedan vilka kanaler som CD kommer visa istället eller ersätta dom med, intressant att få veta. Lite trist
    att TCM kanalen försvann, trevlig kanal som visade gamla filmer.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Min 1.10 skål tar gratiskanaler, men kanske inte dom du tänker på.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Någon som har Sportkanalens frekvenser?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    För mig att Canal digital inte skulle ta in den kanalen. Inte nu i början iaf.

Liknande ämnen

  1. TV4 Guld och TV4 Komedi
    Av Tias i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 11:54
  2. Nya kanaler: TV4 Guld & TV4 Komedi
    Av TheVaran i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 22:21
  3. TV4 Komedi & TV4 Guld?
    Av legendshine i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 01:23
  4. Nya kanaler: TV4 Guld & TV4 Komedi
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 23:05
  5. TV4 fakta
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss