Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Comhem HD

  1. #1

    Comhem HD

    Är det ett speciellt kort till dom HD kanaler. Eller kan man köpa ett HD box själv och använder den kort man har?

  2. #2
    du måste köpa en box av comhem, annars går det inte. Sen så måste du ju självklart ha HD-kanaler i ditt paket.

  3. #3
    Jag har canal+ total och alla viasat sport kanaler och SVT HD är grattis. Köper jag en HD box ifrån Blocket kan jag få titta på dom eller måste jag har en ny kort. Just nu har jag en Samsung PVR box

  4. #4
    Nopp Du måste en box från Comhem för dom använder Cardpairing. Det är om du kan köpa en av comhem godkänd box ring till dom så dom pairar kortet med boxen.
    Verkar som om man måste ringa till comhem och be dom paira boxen och kortet alltid. Har satt in två stycken hos kompisar och har då alltid fått ring till comhem och paira box och kort

  5. #5
    Okey. Vi säger att jag har parat ihop min kort med en av Comhems HD boxar (Humax CXHD 1000 C )</STRONG>
    . Kan jag fortfarende använder den i min Samsung PVR box när jag ska spela in ett programm. Eller är det låst till enbart HD boxarn??

  6. #6

    Thumbs up Pairing och annan box

    Hej!
    Jag gjorde en test igår, då jag har en Samsung TV med inbyggd box samt Comhems Humax HDPVR-1000C.
    Jag tog kortet från boxen och satte in i TV:n och det funkade fint, men jag kunde bara se på SVT HD av HD kanalerna. Men alla andra kanaler funkade utan problem.
    Jag kör deras erbjudande med Large för 99kr/mån.
    Så nu ska jag skaffa en cardsplitter så att man kan kolla på digital TV direkt eller via boxen. ( Det finns de i hushållet som tycker det är för tekniskt att hålla på och växla fjärrkontroller och byta källa på TV:n.)
    /Jari

  7. #7

    2 com hem kort

    tjenare jag har en fundering kring om det finns möjlighet att få till så att man kan använda ett ch kort som jag har fått över fick skickat till mej 2 kort av misstag men det ena fungerade inte finns det någon som kan eller vet nått om om prog av kort som det gick att göra förr är ny på detta så har inte en susning vad som kan göras nu sen de gjorde om systemet:errf: det gick ju förr att har dream card men det sa killen ag hade kontakt med förut att det inte gick för att det hade med kortet i sej att göra och nu har jag ju kommit över ett comhem kort extra för comhem hd

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    jivanoff, kanske är så att SVT HD inte ens är krypterad, då fungerar det eftersom du inte behöver använda kortet för att ta emot kanalen utan endast en box som klarar HDTV kanaler.

  9. #9
    SVT HD är krypterad men inte pairad hos ComHem.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 12:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss