Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Flasha 7020

  1. #1

    Flasha 7020

    Hallå började nyss mixtra med en 7020. tänkte lägga in ny image på den Gemeni 4.60.det ligger redan en gammal gemeni 3.xx på den. har kört över den till usb sticka via flashwisard. och när jag startar om dreamboxen så får jag upp multiboot. men hur gör nu om jag vill skriva över den gamla imagen med den nya från stickan?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Skon Visa inlägg
    Hallå började nyss mixtra med en 7020. tänkte lägga in ny image på den Gemeni 4.60.det ligger redan en gammal gemeni 3.xx på den. har kört över den till usb sticka via flashwisard. och när jag startar om dreamboxen så får jag upp multiboot. men hur gör nu om jag vill skriva över den gamla imagen med den nya från stickan?
    Ta ner boxen via fjärren "Stäng av" / "Shutdown" slå av brytaren på baksidan.
    Håll in uppknappen på framsidan och slå på brytaren på baksidan. Håll in tills dess att displayen har sluta uppdaterats ~30-45sek.
    Från PC: Surfa till Dreamboxens ip. Välj update/upload firmware.
    Följ instruktionerna och du har snart uppdaterat imagen i flash.
    De finns en hel del ytterligare info i både manualen till boxen och på DMM:s hemsida.


    Lycka till
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

Liknande ämnen

  1. Flasha ny image 800 HD
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 22:24
  2. Flasha om ip box 91 hd
    Av mrzimmerman i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:45
  3. Flasha via nätverk
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:53
  4. Kan ej flasha!
    Av kiwis4 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 03:34
  5. Flasha dm 600 pvr med mac?
    Av matsmac i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss