Sidan 10 av 29 FörstaFörsta ... 8910111220 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    hej

    jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Någon har redan gjort detta?
    En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

    Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Hmm ok
    ni som det funkar hos har ni 090f eller 093e?
    093e har jag haft sen 2011 då mitt 090f gick sönder!

  3. #93
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

    Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!
    Fast du lär väl behöva ange fler nycklar än bara boxid i din server för att det ska funka, och hur går man tag på dem om man inte har exakt rätt orginalbox?

    jo jag tycker nog samma som du om detta företag, kommer att byta till CD när bindningstiden går ut. Inte ens ny hårdvara bjuder dom på trots att det är dom som klyddat o bytt system och den nuvarande SD boxen fick jag när jag tecknade abot.
    Senast redigerad av jippe den 2017-10-10 klockan 22:16.

  4. #94
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Det står ingenstans att de kommer att släcka SD sändningarna, de kommer att fortsätta att parallellsända i både SD och HD, fast båda versionerna kommer att använda mpeg4 och därmed kräva HD box och därmed kan de köra hårdare parning av korten.
    Sålänge viasat vill ha 129kr extra i månaden (utöver det man redan betalar för de kanalpaket man valt) så är de tvungna att även sända ut i SD, alla vill ju inte betala extra för HD. Men visst de kanske höjer priset 129kr/mån längre fram och därmed "bjuder på" HD!
    Från Vias hemsida:
    Kan jag ha kvar den gamla sändningstekniken om jag vill?
    Viasat kan tyvärr inte behålla dubbla sändningstekniker utan måste välja en sändningsteknik för varje kanal. För att framtiddssäkra TV-tjänsten har vi valt att följa den globala standarden som dessutom möjliggör plats för fler kanaler på satteliten.

    Frågan är om det blir svart i rutan för oss som har korten pairade till en Sd box, den 1/1 (sport/film) respektive 1/3 (resten)...?
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  5. #95
    Hej,

    En fråga , fast det är fel forum kanske.
    Om jag går över till canal digital :
    kommer att kunna använda kort direkt i DM som jag gör idag med 09F0 kort? (Oscam,CCCAM)?
    min önskemål är att ha en bra box typ DM och slippa ta med mig kortet till stugan?
    bara det

    kan någon svara på en enkel sätt på den här frågan? eller för canal digital också är kört? om jag förtod korrekt de redan kör i MPG4

  6. #96
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Från Vias hemsida:
    Kan jag ha kvar den gamla sändningstekniken om jag vill?
    Viasat kan tyvärr inte behålla dubbla sändningstekniker utan måste välja en sändningsteknik för varje kanal. För att framtiddssäkra TV-tjänsten har vi valt att följa den globala standarden som dessutom möjliggör plats för fler kanaler på satteliten.

    Frågan är om det blir svart i rutan för oss som har korten pairade till en Sd box, den 1/1 (sport/film) respektive 1/3 (resten)...?
    Det handlar om sändningsteknikerna mpeg4/mpeg2 inte om det är SD eller HD. Eftersom de inte skrivit nånstans att de ska släcka SD sändningarna helt och gå över till endast HD så tolkar jag det som att de kommer att fortsätta att sända både i SD och i HD, de tar ju dessutom 129kr extra i månaden för de som vill ha tillgång till HD versionerna. Men visst längre fram kanske de släcker SD helt och höjjer priset med 129kr (eller mer...) för alla.

    Ja det blir svart. Kolla om du kan se deras barnkanaler nu

  7. #97
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    Hej,

    En fråga , fast det är fel forum kanske.
    Om jag går över till canal digital :
    kommer att kunna använda kort direkt i DM som jag gör idag med 09F0 kort? (Oscam,CCCAM)?
    min önskemål är att ha en bra box typ DM och slippa ta med mig kortet till stugan?
    bara det

    kan någon svara på en enkel sätt på den här frågan? eller för canal digital också är kört? om jag förtod korrekt de redan kör i MPG4
    Svar JA! det funkar och du får även tillgång till HD då. Dock funkar inte deras dyraste sportkanaler, cmore hockey och fotboll samt Live, men ta ett billigare abonnemang utan dessa om du inte vill använda orginalbox

  8. #98
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Funkar med CA modul.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #99
    tack för svaret
    det kommer jag att göra))

  10. #100
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Visst är det fortfarande så att det endast är cmore hockey och fotboll samt Live som är hårdast knutna till boxarna, alla andra
    kanaler fungerar som vanligt eller ?

    Har originalbox så det är ju inte så viktigt för min del men tänkte bara kolla att det fortfarande är så, då antar jag att många med
    DM vill byta till Canal Digital då Viasat säkert låser ner i stort sett alla kanaler iom omläggning ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 17:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 13:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 18:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss