Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Canal Digital - bästa boxen?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du bytte inte ut din gamla CD-box, eller? Ingen av de nya boxarna något att ha?

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Du bytte inte ut din gamla CD-box, eller? Ingen av de nya boxarna något att ha?
    Nej, jag bytte inte box. Jag har ju inte använt CD:s originalbox på bortåt 10 år. Normalt använder jag mina Vu+ boxar och trivs utmärkt med det.
    Enda anledningen till att jag plockade fram den gamla originalboxen var att jag fick kortproblem och ville utesluta min egen utrustning. I samband med det upptäckte jag att den gamla originalboxen var rätt skraltig och började fundera på att ev. ersätta den. Men som det blev så fungerade det nya kortet jag fick utmärkt med oscam och mina Vu+ boxar så jag fortsätter med det!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Uppdatering:
    Efter att originalboxen stått och blinkat med alla möjliga felkoder c:a 45 minuter så gick den faktiskt igång. Det gör det ju enklare för mig i min dialog med CD då jag bara kan begära nytt kort. Originalboxen säger:
    "Kortfel. Kontrollera att kortet sitter i..."
    Som svar på din andra tråd också, citerad ovan.
    Kondensatorer gillar oftast inte att ligga utan spänning i väldigt många år.
    Vissa kemiska processer bryter ner elektrolyten.
    Har flera aldrig använda (alltså helt nya) kondensatorer av låg ESR variant som "kläckts" av att bara ligga på hyllan...
    Skulle tro att när du haft boxen igång en stund så formades elektrolyten om vilket gjorde att den tillslut kunde starta

    Kanske kan detta vara användbar info, dvs inte fel att någon gång om året starta upp elektronik & låta de stå på i några timmar om den annars ej används.

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    Som svar på din andra tråd också, citerad ovan.
    Kondensatorer gillar oftast inte att ligga utan spänning i väldigt många år.
    Vissa kemiska processer bryter ner elektrolyten.
    Har flera aldrig använda (alltså helt nya) kondensatorer av låg ESR variant som "kläckts" av att bara ligga på hyllan...
    Skulle tro att när du haft boxen igång en stund så formades elektrolyten om vilket gjorde att den tillslut kunde starta

    Kanske kan detta vara användbar info, dvs inte fel att någon gång om året starta upp elektronik & låta de stå på i några timmar om den annars ej används.
    Tack för tipset!

    Jag är medveten om att elektrolykondensatorer ofta blir dåliga med tiden. Jag pillar rätt mycket med elektronik och har bytt kondensatorer i flera olika utrustningar.
    Jag funderade faktiskt på om jag skulle orka öppna upp boxen och kolla efter dåliga elektrolyter. Men så fort jag fick igång min Vu+ Duo2 igen tappade jag all lust att greja vidare med CD-boxen... Urrk!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 23:08
  2. Canal Digital, det bästa?
    Av fisher i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 22:04
  3. bästa boxen?
    Av ritchie i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 17:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 09:43
  5. Bästa boxen?
    Av 5nine i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss