Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 124

Ämne: Viasat Sport till CD och C More Sport till Viasat

  1. #71
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    kaptenmorgan, ok, tja jag vet ju inget om kortdelning och hela den biten. Det enda som kundtjänst hos CD berättade för mig är att dom numera har två system för kort och boxar, och i det nya systemet knyter dom inte korten till boxarna längre. Antar det då varit strul med det osv. Så jag utgår från att man då kan se på alla kanaler med kortdelning, men det kan ju vara så att man löst detta på något annat sätt i Conax systemet. Men det vet ju inte jag något om.

    Däremot är den nya svarta boxen med sim-kort i grymt mycket bättre än den vita, den är i alla fall snabb. Men originalboxarna är ju inte så värt bra, dom fungerar och duger men inte något att speciellt. Jag kom aldrig igång med kortdelning så det blev aldrig något för min del, sedan prioriterade jag problemfritt över allt annat, orkar liksom inte hålla på med grejer som börjar strula bara för att dom ska ändra saker hela tiden. Lite som boxer som jämt och ständigt flyttar kanaler därför valde jag satellit när jag var tvungen att skaffa annan mottagning.

    Men men, återstår att se vad som händer när Viasat är klar med sin omläggning.
    Jag pratade med kundtjänst idag, och den jag pratade med sa att dom nya kanalerna är parade.

  2. #72
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kaptenmorgan Visa inlägg
    Jag pratade med kundtjänst idag, och den jag pratade med sa att dom nya kanalerna är parade.
    Dom har fortfarande äldre HD boxar i drift ute hos kunder därför blir det dyrt att para gamla kanaler eftersom dom då måste fixa ny Box till kunden. Nya kanaler är det dock inget hinder att para, då påskyndas dessutom boxbytena hos kunderna eftersom vissa kunder då kan tänka sig betala en slant för att få ny Box och därmed kunna se de nya kanalerna.

  3. #73
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Dom har fortfarande äldre HD boxar i drift ute hos kunder därför blir det dyrt att para gamla kanaler eftersom dom då måste fixa ny Box till kunden. Nya kanaler är det dock inget hinder att para, då påskyndas dessutom boxbytena hos kunderna eftersom vissa kunder då kan tänka sig betala en slant för att få ny Box och därmed kunna se de nya kanalerna.
    Det var tyvärr inget som hindrade Viafnatt från att införa pairing och kräva att kunderna själva betalar för en ny box (förvisso subventionerad, men inte gratis).

    Jag vet ju iofs inget om antalet gamla boxar ute hos kunderna, men jag kan tänka mig att det är många som har en sådan i skåpet och istället använder någon Linux-baserad mottagare. Har ju själv råkat ut för några övertalningsförsök tidigare om att uppgradera till en "mycket bättre box". Vet inte om de är korkade eller spelar teater och låtsas tro att man använde deras gamla skitbox, men det var lite komiskt med deras försök att få mig att inse varför deras HD-box var så mycket bättre än min nuvarande. Nu har de tröttnat och då blev det inte lika roligt.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  4. #74
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Nyfiken på om någon fått de nya sportkanalerna att fungera på VU+ eller med annan lösning än CDs originalbox? Som det är nu funkar det ju att köra via CDs playtjänst och Chromecast så det är ju egentligen inget stort problem om det inte funkar i boxen.
    Och när vi ändå är inne på playtjänsten, där finns fortfarande TV4 Sport fungerande för den som vill se på den.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  5. #75
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    CDs CA-modul fungera att använda i en fri box utan att boxen har CI+ stöd installerat.
    CI+ så långt har de inte på gått på de nya kanalerna

    Kan det vara så att de har lagt till en AES nyckel? Som bl.a Boxer använder i marknätet

  6. #76
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    26
    Tackad
    5 gånger
    Då var priserna släppta, nedan saxat från kampanjmailet de skickade ut:

    Beställ Viasat Sport idag
    – få superrabatt på hela ditt abonnemang!

    Från den 1 februari kan du se massor av premiumsport från Viasat även hos Canal Digital! Vad sägs om Premier League, Champions League, La Liga, Serie A, NHL och Formel 1? Just nu ger vi dessutom dig som har Familjepaketet och C More Premium en rabatt på totalt 2868 kr under ett år, när du tecknar Viasat Sport i 12 månader. Ordinare pris för Viasat Sport är 399 kr/mån.

    Det här får du:
    * Viasats hetaste sportkanaler (Viasat Sport Premium HD, Viasat Fotboll HD, Viasat Hockey HD, Viasat Motor HD och Viasat Sport HD)
    * Se Premier League, NHL, Formel 1 och mycket mer – allt i HD
    * Möjlighet att se allt via Canal Digitals playtjänst eller Viaplay
    * Rabatt på totalt 2868 kr under ett år, när du abonnerar på Viasat Sport tillsammans med Familjepaketet och C More Premium. Du betalar alltså 999 kr/mån istället för det ordinarie priset 1238 kr/mån.
    Får väl säga att det var rätt schysst rabatt, det är 12mån bindningstid också på det. Nu känns Canal Digital + Cmore + Viasat sport klart mer prisvärt än att köra med Viasat, speciellt då HD-kanaler ingår och Viasat tar extra betalt för dem.

  7. #77
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kaptenmorgan, jaha. Tja då kanske en del kanaler hos CD är pairade, iofs hade jag inte några större förhoppningar om att kundtjänst vet vad dom pratar om. Man får alltid olika besked om det ena och andra.

    Intressant dock vad som kommer hände på Viasat efter omläggning, ursprungligen skaffade jag CD för dom hade fler HD kanaler och fram för allt, original kanaler. T.ex. NatGeo, History och annat dom jag faktiskt tittar på. Jag har aldrig gillat deras egna Viasat History osv där dom själva kör ut program som dom väljer osv. Jag föredrar original kanalerna och deras utförande. Sedan så har ju skillnaderna minskat och jag antar att efter denna omläggning så kommer Viasat ha betydligt fler HD kanaler osv.

    Sedan har väl Viasat satsat mycket på sport tidigare, inget som jag tittar på annat än kanske Eurosport och så. Jag är ingen som följer sport om man säger så. Finns det andra här i forumet som har Viasat så hoppas jag ni kan informera oss andra om vad denna omläggning omfattar och hur det blev.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
    Nyfiken på om någon fått de nya sportkanalerna att fungera på VU+ eller med annan lösning än CDs originalbox? Som det är nu funkar det ju att köra via CDs playtjänst och Chromecast så det är ju egentligen inget stort problem om det inte funkar i boxen.
    Och när vi ändå är inne på playtjänsten, där finns fortfarande TV4 Sport fungerande för den som vill se på den.
    Funkar med CA modulen i VU boxen

  9. #79
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ekke201 Visa inlägg
    Funkar med CA modulen i VU boxen
    Har jag fattat rätt angående CA modul (Canal Digital) i Dreambox = Fungerar inte.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  10. #80
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Har jag fattat rätt angående CA modul (Canal Digital) i Dreambox = Fungerar inte.
    Fungerar utmärkt.
    Det är Viasats som inte fungerar.

    Skickat från min MI MAX 2 via Tapatalk
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-31, 10:01
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-22, 21:00
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  4. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss