Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Force 1189 + Pace 250 + 090 kort + Motorstyrning Vbox = Vu+ Uno + Vbox + 090 kort

  1. #1

    Force 1189 + Pace 250 + 090 kort + Motorstyrning Vbox = Vu+ Uno + Vbox + 090 kort

    Hej

    Idag har min far 1st force 1189 med motorstyrning Vbox och en 1,8m antenn 1st lnb + 1st pace 250 viasat box + 1st 090 viasatkort men vi undrar om det går att enbart använda en box typ Vu+ för det här ihop med motorstyrningen istället för att som idag att det är loopat från forcen till pacen...min far tycker att det är alldeles för krångligt med alla moment för att skifta mellan dem två olika boxarna och önskar enbart en...det han tittar på är Astra 19E , Hotbird 13E och Astra 4,8E Viasat....kan jag använda kortet till en Vu + box utan att det behövs vara över en server eller liknande då far ej har någon dator eller internet...kan man programmera Vu+ boxen med det den behöver för att sedan installera den hos honom....eller finns det någon viasatbox som kan köra motorstyrning över dem tre satelliterna eller annan enkel lösning så han kan nyttja hdmi och bättre bild samtidigt istället för scart som idag...har en Vu+ Uno över som kan användas om den kan vara en lösning.

    Hoppas att frågan är förstådd och att det finns någon vänlig själ som kan vägleda

    Tack på förhand

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan använda en Vu+ box som du har tänkt. Men du blir ändå tvungen att lära dig en del om cardsharing och hur det konfigureras. Du behöver nämligen installera oscam på boxen och fixa till en konfiguration så att boxen blir cardserver till sig själv som klient. Tyvärr behöver man lära sig en del om att sätt upp cardsharing även om det bara ska användas internt i boxen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Om jag förstår dig rätt, skall du bara använda din VU + Uno box för motor + 090F kort?

    Det verkar bra att göra och du kan programmera allt i ditt eget hem.


    OpenPli 4,0 i Avanceret tuner mode.

    Du måste använda DiSEqC 1.2 och sätta longitud och latitud i (de som du kan hitta i Forcen) och om
    du inte får bilden, du kan justera Længdegradden uppåt eller nedåt tills du får bilden på skärmen.

    Vid användning Viakartan i VU + måste du installera Oscam som en kortläsare.
    Försök att spela med det hemma - jag skulle tro att det lyckas.
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2016-10-23 klockan 16:45. Anledning: fell

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tror inte boxid ska användas till 090F-kort om jag minns rätt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Det har du ret i - det er jo kun i cam. - jeg har også et caid 0940 - det kräver Box ID.

  6. #6
    Hej

    Tack för era svar

    Vu+ Uno och motor och 090 kortet är tänkt att användas enbart om det går.

    Just att lägga in Openpli 4 , disque styrningen till motorn och till slut rätt softcam Oscam har jag lyckats med,det är nu gjort på Vu+ uno boxen här hemma så det spelar i alla fall :-) ...det som jag ej har provat innan är just att lägga in boxid...är det genom dator man får göra det så att det kommer in i oscam och box konfigurationen?

    Tack

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Forlåt det var en fel - BoxID skal inte brukes til 090F.

  8. #8
    Har nu hämtat fars kort för att prova men jag lyckas inte öppna upp viasat kanalerna...han har abonnemang på sport och filmkanalerna.

    Har signal på satelliten och kanalerna och senaste openpli samt inlagd oscam...startat oscamen men ingen bild?

    //P

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Har nu hämtat fars kort för att prova men jag lyckas inte öppna upp viasat kanalerna...han har abonnemang på sport och filmkanalerna.

    Har signal på satelliten och kanalerna och senaste openpli samt inlagd oscam...startat oscamen men ingen bild?

    //P
    Det är helt avgörande hur konfigurationen ser ut. Det räcker inte att oscam är igång om config är fel. Om du inte vet hur du ska konfigurera så kan du posta dina tre konfigurationsfiler (oscam.conf, oscam.server och oscam.user) så kanske någon kan hjälpa dig att rätta till ev. fel. Du kan ta bort ev. lösenord ur filerna innan du postar dem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Tack

    Är det under root som jag hittar dem filerna?

    Har funnit en oscam.pid men lyckas ej öppna den

    //P

Liknande ämnen

  1. FORCE 1189S + MII kort ?
    Av mkarl i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 12:11
  2. [LÖST] Interface på force 1189
    Av nilus i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 10:39
  3. force 1189 ATR og baud
    Av nilus i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 14:41
  4. [LÖST] force 1189 ATR og baud
    Av nilus i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 20:14
  5. M2 kort på Force 1133
    Av badtaste i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 13:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss