Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 104

Ämne: Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar här*

kunde man inte trycka Q för att inte ladda ner?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

mackee
    Gäst
    Min sagem frågar om jag vill uppdatera och vill jag inte det så trycker jag bara på Q..

Jiimmy>> Clicka på JohanF länkar i messet under så löser sig nog det mesta & jag skulle köpa MultiProgrameraren 3.5 och ett Guldkort till men inte från sat.nu,då vet du inte vilket årtionde du får grejorna. Köp brännaren på www.adteknik.se och korten på www.keycard.dk

JOG
    Gäst

Funkar... Kanske?

En polare till mig gjorde den där idiotiska uppdateringen till Boxen för ca en vecka sen... menyn blev låst som vanlig i 24h,,,
    men nu i måndags så funkade alla kanaler igen hel plötslig,,,

Själv så har jag oxå gjort uppsdaterigen oxå tyvärr...

Hjällper det om man bränner om kortet ? nån som vet det?
    eller kan man göra nått annat?

psyko_m
    Gäst

skulle rekomendera

er utan brännare att INTE uppgradera boxen... då kan ni nämligen inte remota in koder för PPV längre... eller ja, ni kan slå in typ 3 koder sen är den låst i 24timmar... och det behövs ju lite mer koder än 3..
    så uppgradera INTE om ni inte har brännare och tänker bränna in koder till ppv vid omkodning.

psyko_m
    Gäst

Re: Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar

Citat Ursprungligen postat av Xx-RaY
    Nu när jag startar boxen så får jag ett meddelande om att boxen ska uppgraderas genom att trycka på 'OK'.
    Det är väl bara att göra det? Det finns typ ingen risk med att kortet, GuldKort ComHem, inte funkar sedan?

Tacksam för svar!

uppgraderar man boxen kan man inte längre remota in koder med hjälp av fjärrkontrollen till t.e.x PPV...
    Så har du ingen brännare så skull jag avråda en uppgradering av boxen om man i fortsättningen vill kunna se PPV med hjälp av att remota koderna via fjärrkontrollen

jiimmy
    Gäst
    yes de funkar ju att slå in koder fast man har råkat uppdatera boxern!!! jiiippiiieeeee!!!!

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Gör såhär för att koda om din box:

1. Gå in på Menyn -> Information om programkortet -> Byte av hemlig kortkod (Kräver att det var 24h sen ni var där)
    2. Skriv den första koden, och bekräfta den...
    3. När ni skrivit in bekräftelse-koden och ska trycka på "OK", så var beredd med "RETURN" (R)
    4. Tryck "OK" och tryck snabbt på "RETURN" (R), när "Bekräftelse Godkänd" kommer upp.
    5. Sen är det bara att fortsätta med samma procedur för de resterande koderna.
    6. Kom ihåg att vara snabb!!

Lycka Till!

*Skrev om detta så det blev lite enklare att se, och att följa förhoppningsvis*
    *Tack till Tosa som skrev originalinlägget på forumet*

Är det någon som testat? Skriv gärna här och berätta!

Som jag skrev i min tråd som raderades (postade cirka 20 minuter innan "tosas" inlägg), så funkade det alldeles utmärkt.

Det gäller som sagt dock att vara jäkligt snabb att trycka på R direkt när bekräftelserutan dyker upp, men funkar gör det.

Jag gjorde detta igår och det funkade utmärkt.
    Hetsa inte upp sig bara när du skall trycka på retur
    utan tryck lungt och fint så fort den vita "skylten"
    med texten att det är godkännt kommer upp.
    Ett stort tack till de som jobbat fram lösningen samt
    till er som försökte men inte lyckades denna gång. Huvudsaken
    att det lyckades till slut.
    Vänligen//Brö

Liknande ämnen

1. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  2. Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*
    Av pressvempa i forum Com Hem
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:41
  3. Svar: 145
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 07:54
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss