kunde man inte trycka Q för att inte ladda ner?
kunde man inte trycka Q för att inte ladda ner?
ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.
Min sagem frågar om jag vill uppdatera och vill jag inte det så trycker jag bara på Q..![]()
Jiimmy>> Clicka på JohanF länkar i messet under så löser sig nog det mesta & jag skulle köpa MultiProgrameraren 3.5 och ett Guldkort till men inte från sat.nu,då vet du inte vilket årtionde du får grejorna. Köp brännaren på www.adteknik.se och korten på www.keycard.dk![]()
![]()
![]()
En polare till mig gjorde den där idiotiska uppdateringen till Boxen för ca en vecka sen... menyn blev låst som vanlig i 24h,,,
men nu i måndags så funkade alla kanaler igen hel plötslig,,,
Själv så har jag oxå gjort uppsdaterigen oxå tyvärr...
Hjällper det om man bränner om kortet ? nån som vet det?
eller kan man göra nått annat?
er utan brännare att INTE uppgradera boxen... då kan ni nämligen inte remota in koder för PPV längre... eller ja, ni kan slå in typ 3 koder sen är den låst i 24timmar... och det behövs ju lite mer koder än 3..
så uppgradera INTE om ni inte har brännare och tänker bränna in koder till ppv vid omkodning.
Ursprungligen postat av Xx-RaY
uppgraderar man boxen kan man inte längre remota in koder med hjälp av fjärrkontrollen till t.e.x PPV...
Så har du ingen brännare så skull jag avråda en uppgradering av boxen om man i fortsättningen vill kunna se PPV med hjälp av att remota koderna via fjärrkontrollen
yes de funkar ju att slå in koder fast man har råkat uppdatera boxern!!! jiiippiiieeeee!!!!
Gör såhär för att koda om din box:
- Gå in på Menyn -> Information om programkortet -> Byte av hemlig kortkod (Kräver att det var 24h sen ni var där)
- Skriv den första koden, och bekräfta den...
- När ni skrivit in bekräftelse-koden och ska trycka på "OK", så var beredd med "RETURN" (R)
- Tryck "OK" och tryck snabbt på "RETURN" (R), när "Bekräftelse Godkänd" kommer upp.
- Sen är det bara att fortsätta med samma procedur för de resterande koderna.
- Kom ihåg att vara snabb!!
Lycka Till!
*Skrev om detta så det blev lite enklare att se, och att följa förhoppningsvis*
*Tack till Tosa som skrev originalinlägget på forumet*
Är det någon som testat? Skriv gärna här och berätta!
Som jag skrev i min tråd som raderades (postade cirka 20 minuter innan "tosas" inlägg), så funkade det alldeles utmärkt.
Det gäller som sagt dock att vara jäkligt snabb att trycka på R direkt när bekräftelserutan dyker upp, men funkar gör det.![]()
Jag gjorde detta igår och det funkade utmärkt.
Hetsa inte upp sig bara när du skall trycka på retur
utan tryck lungt och fint så fort den vita "skylten"
med texten att det är godkännt kommer upp.![]()
Ett stort tack till de som jobbat fram lösningen samt
till er som försökte men inte lyckades denna gång. Huvudsaken
att det lyckades till slut.
Vänligen//Brö