Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 104

Ämne: Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar här*

Re: nästa steg

Citat Ursprungligen postat av TheVaran
    Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?
    visst finns den risken
    men den e ju väldigt liten att den e genomförbar

alla har ju inte samma kanaler (på sitt originalkort)
    tänk vilket jävla jobb att uppgradera koderna med UA på alla kanaler

JAG HAR FÖR MEJ att jag läste nån uträkning på det och enligt den skulle koden skickas ut med 1-2 dagars mellanrum hehe

de e ju i sånnafall helt oaceptabelt

Om dom kör ua updates är väl det mest logiska att dom skulle köra egen nyckel till tv1000 och c+ och skicka ut den med ua.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Hur byter man eepromen???

Har inte hängt med i den här uppdateringskarusellen nåt vidare. Jag har inte fått någon uppmaning att uppdatera min Sagem-box ännu (har en box som jag köpt begagnad av en polare + att jag inte har något originalkort).

Om jag får denna förfrågan att uppdatera, har jag något val? Kan jag strunta i det?

Om jag inte har något val, är det då bara PPV jag inte kan remote-uppdatera sen? Tacksam för svar!

Hur fungerar tidskontrollen i boxen då? Går det att ställa in det manuellt, dvs flytta fram den 24 timmar och på så sätt kunna knappa in nästa kod? Sitter på jobbet nu så jag kan inte testa. Vad händer om man knappar in första kodnyckeln och sedan gör boxen strömlös (drar ut sladden), får man nya försök då eller håller boxen reda på tiden internt?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    När man slagit in tre av koderna står det, när man trycker på 'Byte av hemlig kortkod' en gång till: "Menyn låst. Försök igen om 24h" vilket betyder att man inte kan skriva in några fler koder.
    Jag testade att stänga av boxen och starta den igen, men problemet kvarstår även då, så jag antar att den har en intern klocka.
    Det låter orimligt, men finns det något sätt att löda i boxen eller något så den interna klockan stängs av? Och slutar fungera.. Då går det kanske att skriva in fler koder. Jag vet inte... Det är verkligen VÄLDIGT störande att dom gjort på detta sätt.
    Finns det ingen som kan på något sätt hacka sönder det?
    Om man ska få det att funka krävs det att man kan göra en omkodning på endast 3 koder, vilket, vad jag vet, inte är möjligt.
    Har ni några tips på hur man kan få det att funka? Skriv dom här isåfall...!

Att reseta boxen själv boxen med diverse knappkombinationer är lönlöst eftersom begränsningarna sitter i själva programvaran. En reset kanske noställer inställningarnarna men vill man komma till bukt med problemet är ända sättet att kläma in en en gammal bios version utan begränsningar.

Problmet är att det i dagsläget inte verkar finnas något program "public" för att suga ut biosen ur boxarna och sedan skriva tillbaks den. Men ifall ett sånt program dyker upp så skulle det i teorin bara vara att läsa ut biosen från en gammalbox utan den begränsade biosen och sedan kläma in den i dom boxar som har uppdaterat till den nya versionen och inte kan köra med remote längre....

Det borde rimligen finnas något program ute där någonstans för att just flasha om boxarna. Vi tar ett exempel om nu någon uppgraderar sin box via kabel-tv nätet och lyckas avbryta uppgradering mitt i så biosen blir korrupt så måste det finnas möjligt för service verstäderna att flasha om boxen med en fungerade bios version. Det brukar ju finnas rs232 program för dom flesta boxar ute på nätet men det verkar vara svårt att hitta några just till den här boxen men jag är övertygad om att dom finns där ute nånstans.

Så det gäller att komma på hur vi läser ut biosen ur en gammal box för att sen kunna skriva tillbaks den för att behålla remotefunktionen... Har hört att det ska finnas en plugin till Picbinedit som gör detta möjligt ?Kan dock inte berkäfta detta...

Trött man blir. Givetvis var man kåt på att ta hem uppdateringen innan man visste vad den gjorde.
    Typiskt....

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    mjo samma sak här.

hej har uppgraderat min sagem-box, om jag fattat rätt kan jag lämna iväg kortet för ny inläsning av hex-filer eller något sånt. kommer det att fungera som vanligt igen om jag inte uppgraderar boxen . förstår inte mycket av vad som händer just nu. häls loppan

Liknande ämnen

1. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  2. Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*
    Av pressvempa i forum Com Hem
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:41
  3. Svar: 145
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 07:54
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss