Citat Ursprungligen postat av i18149n
Viasats kundtjänst är antingen rena lögnare eller bara dåligt informerade. En kompis kör Viasat genom CA-modul. Han har fått brev om systembytet och att de ska höra av sig till honom om han inte har någon av boxarna som är godkända av Viasat. Han har fortfarande inte hört något och lär därför inte ha ett fungerande NDS-system (box+kort) på ett bra tag framöver. Frågan man måste ställa sig är - släcker Viasat ner Viacess innan alla kunder har fått nya systemet installerat?

Nej, det tror inte jag heller.
Moduler är inte, och har aldrig varit, godkända av Viasat och därför så har dem fått ett brev som talar om för dem att dem kommer tappa bild om dem inte använder en av boxarna i brevet .

För er som vill ha "säker" information så är informationen den att Viaccess är nersläckt i Sverige till:
Nokia 9780, Nokia 220S och en hel del Nokia 9802. Dem släcker box för box och inte hela systemet rakt av.

Enda boxen som kommer funka en tid längre än de andra boxarna är en Humax Vaci 5350 pga Humax inte lyckas så bra med att leverera en stabil NDS mjukvara.

Edit: ViaSat Sverige gäller den här informationen, ingen aning om hur dem släcker i Norge/Danmark/Finland.