Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Börjar bli misstänktsam..

X

X.

Fattar nada, men det är väl Hemligt här på forumet antar jag :?

Citat Ursprungligen postat av febster
    @garton

Nu blev jag intresserad!
    Var det mha script och buggar eller det är genom glitch och annan hårdvara som man fick ut nycklarna?
    Vad jag vet så har det rört sig om hårdvarubuggar på kortet (gamla Siemenskort för Conax som kördes hos någon Bulgarisk operatör) och ett fel i implementationen i Viaccess-fallet (gamla Comhem, Boxer och Via). Obs, vad JAG vet alltså.

Jag vet inte om jag svarade på din fråga nu, fattade inte riktigt vad det var du undrade.

@garton
    Viaccess vet man ju det mesta om, bc52 och dyl, så det är ju inget nytt. Att det skulle vara lätt att lyfta nycklar från conax var något nytt.

Mosc:ning var ju allmänt känt även på CD, men inte att lyfta nycklar. Var det gamla sle44, och funkade bara på bulgariska versioner??

Ursäkta nyfikenheten, men känner man inte till historia så är det svårare att lära sig sin nutid :-)

Liknande ämnen

1. Hjärnsläpp börjar jag tro?
    Av Soulja82 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 09:55
  2. Någon som fått reda på vad 21 börjar med
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 12:54
  3. [LÖST] Börjar bli orolig....
    Av M.Lind i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 10:59
  4. Nu Börjar det!
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 14:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss