Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Program

  1. #1

    Program

    Har precis börjat ge mig på att bränna mina egna kort, men får det ej att funka. Error to ATR som många andra oxå fått. Har letat på forumet men ej hittat något inlägg som har hjälpt mig. Har försökt med Spöket utan att lyckas
    Såg på Guiden att det användes ett program som hade en banan som ikon, var får man tag på det programet? Vill gärna få tag på det för att testa om jag kan få igång det hela med det istället

  2. #2
    Vad ärdet för brännare ock kort
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    programmet heter multiprog och finns under filer...
    En kan inte göra nåt, tillsammans kan vi göra allt

  4. #4
    ja, har du mutliprogrammer 3.5 från AD-teknik med firmware 1.8 eller högre så kan du programmera. det du ska göra är att sätta brännaren i phoenix läge 3.58 Mhz med multiprog versionen spelar ingen roll. sedan köra spöket. eftersom du snackar om spöket så antar jag att du har ett M-II kort. /gump
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Du behöver inte ha firmware 1.8 på din brännare. Jag har 1.3 och ett MII somär 2 månader gammalt och det funkar fint.
    (äldre kort kan kräva nyare firmware)

    Gäller det titanium så är det definitivt inga problem.
    Auktoriserad julmusttestare.

  6. #6
    aha, kan va bra att veta, har hört att 1.5 har tagit en del kort oxå.. men har man 1.8 så kan man med 100% vara säker på att alla kort ska funka. det med äldre kort kan stämma.. min tog inte en av dom första korten med 1.7..

    har kollat lite på AD-teknik
    och här nedan har vi nog svaret, verkar som vissa M-II måste ha en exakt synkronisering enligt detta.

    firmware version 1.8
    "Denna firmware innehåller en ny phoenix-interface emulering som till skillnad från vanliga phoenix-interface skickar data synkront till kortet. Detta gör att kort som kräver exakt synkronisering av data även kan programmeras, tex. Megapic-2 (M2)."
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Tack alla som har svarta jag har fått det att funka nu.....................

  8. #8
    En kanske dum fråga nu när jag läst detta.. Är det bara att köpa ett nytt M2 kort och sätta brännaren i phoenix läge 3.58 Mhz sen köra spöket så är det klart sen??? eller är det något mer som skall till innan??
    //Jbey

  9. #9
    det stämmer!, 2 st prog ett för att ställa brännaren i phoenix om inte det görs manuellt. och spöket där allt redan ligger inbyggt nycklar och OS. så länge din brännare klarar phoenix 3.58Mhz är allt lugnt. och om du har en MP3.5 och kortet inte skulle funka, så får du den uppgraderad för mellan 20-100 kr hos AD-Teknik. beroende på firmware. men som sagt andra har bränt med firmware 1.3, 1.5 och funkar det så gör de det. krånglar det ändå så finns det alltid hjälp att få.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    @ qump..Tack det lät lätt.. Har varit med ett tag innan men då varit inne på c**h*m, b*x** & viaskvatt och lirat med dem korten.. ville prova något nytt...
    //Jbey

Liknande ämnen

  1. Program ?
    Av tolare i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 20:36
  2. Program
    Av Balders-balle i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 20:48
  3. Program
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 15:55
  4. Program????
    Av Coyote i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 16:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss