Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Viasat med ca-modul

  1. #1
    decay
    Gäst

    Viasat med ca-modul

    Hej. Jag köpte en ca modul med ett guldkort för ett rätt så bra tag sedan. Men jag fick den inte att funka. Har inte orkat ta reda på varför det inte funkar eftersom jag har haft C+, men nu när det är lite till och från med titanium korten tänkte jag att man kanske skulle ta och försöka fixa viasat. Boxen jag har är nån Grundig som jag försöker köra viasat igenom en Viaccess ca-modul. Har absolut ingen aning om varför det inte funkar. Kör senaste koderna osv. Kan det vara så att modulen inte funkar till min box?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    vad har du för fil ?
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    Kan någon förklar hur det funkar att man kan få in Viasat med en Ca module om man har råkat uppdatera sin box...Ca modulen är ju Conax och boxen är uppdaterad till VideoGuard och Viasat andvänder Viacces det hänger inte rigtigt i hop....någon som kan?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Kan någon förklar hur det funkar att man kan få in Viasat med en Ca module om man har råkat uppdatera sin box...Ca modulen är ju Conax och boxen är uppdaterad till VideoGuard och Viasat andvänder Viacces det hänger inte rigtigt i hop....någon som kan?
    Om du sätter i en viaccess modul så är det bara att köra med GK eller Fun igen, det andra alternativet är en conax modul och då tunnlar du viaccess (+ ett gäng andra) genom conax modulen. Det senare är använt i alternativkort under många år (var tror du ComHem lärde sig sitt trick)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Filen på titaniumkortet Tmb emulerar flera olika kodningssystem i conaxcamen.Detta går att göra eftersom det finns ett avtal mellan dom olika krypteringssystemen i europa om att dom ska vara kompatibla.Att du ska kunna använda samma motagare för att se det som finns att tillgå.
    Detta avtal har nu viasat ensidigt brutit genom övergången till Nds som stått utanför hela tiden.

Liknande ämnen

  1. viasat+ca modul
    Av shalle i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 20:59
  2. ca modul till viasat ?
    Av beexox i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:54
  3. Viasat-modul i CD´s box?
    Av TNTLinus i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 21:48
  4. Viasat modul
    Av Bond007 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 02:08
  5. [LÖST] Viasat AU-GK på CD-box (Pioneer) med CA-modul
    Av jarlen i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 00:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss