Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kanal lista Nokia 9802s

  1. #1

    Kanal lista Nokia 9802s

    Hej!
    Har problem med att uppdatera kanallistan på min Nokia 9802s, när jag via menyn väljer uppdatera kanallista (manuell) så blir först texten "kanal sökning" svart markerad (som den ska vara) men efter 3 sek så blir den "av markerad" går inte att klicka på den. Vet inte vad som hänt? Har uppdaterat kanalerna förut. Men nu verkar det vara omöjligt, har inte uppgraderat mottagaren till 5.0, har kvar viasat i den. Så det ska väll gå att ta hem nya kanaler på den? Har precis satt i en conax modul så man vill gärna ha TV4, Eurosport etc :? Nå´n som har en idé vad som kan vara fel? Tacksam för svar.

  2. #2
    Plåcka bort massa onödiga kanaler boxsens kanalminne är fult.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Provade att radera kanaler, hadde inte en tanke på att minnet kunde vara fullt. Men problemet kvarstår, går fortfarande inte att "hämta" ner nya kanaler, måste man uppgradera mottagaren? Eller kan det hjälpa med en reset, och om man "noll ställer" så måste man väll uppgradera iallafall, hmmm, skit oxå. Jaja, verkar vara ensam om detta fenomen. Tack iallafall.

  4. #4
    Kontrolera med själv test sinalstyrckan på någån annan kanal på¨samma satellit bör vara mellan 8-9 Åm den är bra ock inte funkar åter stäl alt.Då får du jöra alt åm såm när du öpnade den från kartång. Åm inte det funkar då nollställ alt det fins eksakt hur du gör i www.nokia.se/support frågor ock svar
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    Ok, ska testa signal styrkan på ngon annan kanal. Tack för svaren.

  6. #6
    Kan du inte bara göra en automatisk sökning på Thor (som jag förstod att det handlade om)??

    /soprano

  7. #7
    Nej, problemet är att det går inte att klicka på uppdatering av kanaler i menyn, alla funktioner fungerar som dom ska, men just kanal sökningen är "av markerad" grå text. Har precis köpt en sat finder, och fixat signal styrkan till ca. 90 % vilket borde vara tillräckligt. men mottagaren "av markerar" fortfarande texten för uppdatering av kanaler. Jaja, får väll klara mig utan TV4, TV4+ o Eurosport, har alla kanaler utom dom,

  8. #8
    Ta o gör ominstallation då.......9802s är en jävla kruppmaskin så jag blir inte förvånad över ditt problem med den.....

    MVH soprano

Liknande ämnen

  1. filer för kanal lista / favoriter
    Av hingstin i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 20:46
  2. Gammal D-master och kanal lista...
    Av CactusJack i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 16:05
  3. Kanal lista
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 15:20
  4. Kanal lista
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:38
  5. digiality 204 blev strong 8700 editera kanal lista?
    Av lacrits68 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 15:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss