Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 124

Ämne: För alla med 9780 med NDS uppgr, så funkar detta!

  1. #11
    fungerar finfint på en Strong 8700. Fick bild omedelbums. Nu ska jag försöka få TMB att fungera igen, kanske man kan få lite fler kanaler då?

  2. #12
    får dock inte TMB att fungera nu heller. Har dock inte testat så mycket, men alla inställningar ska vara rätt som jag gjorde det...

  3. #13
    Inget kortnr bara abonnentnr som är vilka 8siffror som helst och boxid = 11 siffror.står i systeminfo på boxen du använder.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  4. #14
    :!: :!: Inte riktigt sant Halda, abb numret måste börja på 46 eftersom det är Svedala du bor i med andra ord Sveriges landsnummer!!!!!

  5. #15
    8) 8) 8) Tror jag i alla fall har du testat nåt annat o det funkar så lägg ut en sträng!!!!!

  6. #16
    Har gjort som det stod i inlägget här men har tagit 4 olika nummer och 3 funkade kanon men inget av dem började på 46 så jag tror inte det spelar nån roll.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  7. #17
    Jag har testat detta och det funkar.

    Frågan är vad man ska dra för slutsats av detta. Jag får in basutbudet utan något kort i mottagaren. Betyder det att basutbudet är sänds okodat eller har NDS uppgaderingen oxå inneburit att att det finns avkodningsfunktionalitet inbyggt i boxen?

  8. #18
    8) Bra fråga Rox! Finns det någon annan på forumet som är bevandrad
    i frågan, det kanske, kanske, går att hitta någon slags bakdörr???

  9. #19
    Fick en 9780 av en kompis som inte var uppgraderad, hade nt1.3 i den. Kopplade in den men kunde inte ens komma åt menyerna då det stod " sätt i ett kort" och när jag stoppade i ett guldkort så kom en ny ryta som sa " detta kort är ej anpassat för detta nätverk, boxen är låst". "Tryck på standbyknappen".Har dom kanske stängt allt som har med 9780 att göra?.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  10. #20
    ingen som vill säga hur man gör är ej så haj på engelska.
    så är ni snälla.

Liknande ämnen

  1. Funkar detta kort?
    Av jappish i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 14:44
  2. Funkar verkligen detta???
    Av honkies i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 10:33
  3. Funkar detta
    Av viper23 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 10:54
  4. Canal plus funkar med detta!
    Av fireblade i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 19:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss