Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Vem "läcker! tit-filerna

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Vem "läcker! tit-filerna

Jaha, då kan man bara konstatera att titaniumfilerna kom snabbt denna gången med. Är det någon som vet vem/vilka aktörer det är som förser oss med op-nyckeln? Är det penta-gänget?
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Rattle
    Gäst
    Det är nog m2-filerna själva som "läcker"

/Rattle

Om man utgår från att de som zippade ner senaste piratprogget som gäller nu, har en dator med rätt datum, så kan man ju undra:
    Filen i zippen är gjord redan i lördags......Titta själv! Daterad 26/6. Alltså 3 dagar innan omkodningen..... :roll:

Vad är det för märkligt med det då?
    Dom börjar ju ladda upp nya nycklar långt innan dom byter.

Den som släpper filerna till PDK kanske skulle resa bort eller nått vad vet jag och därför hade dom fått dom i förväg
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Man kan aldrig vara för säker i denna frågan... Kanske är det en helt vanlig svensson som kommit på ett smart sätt att få ut nycklarna ur original korten eller på något annat sätt... Eller så kanske det är en Canal Digital anställd som sysslar med omkodningarna som fixar koderna... Så det är inget att försöka gräva i... Det är som det är å det funkar innu :lol:
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

@Deaaaaaas
    Det är ju en lysande inställning.. skit i hur det funkar medan det funkar! Det kommer ju verkligen hjälpa oss när det inte kommer filer 2 min efter omkodningen.

Bäst är väl ändå att försöka vet så mycket som möjligt om var nycklarna kommer ifrån medan det fungerar. Det kanske inte ger oss nycklarna direkt , men det är iaf en bra början.

@febster
    tror inte det hjälper så mycket att spela detektiv och lista ut vem gör vad? var? och hur? hjälper inte någon annan förutom CD själv på att komma närmare till de som fixar filer och nycklar!
    Var glad att du får nånting överhuvudtaget, de kan mycket väl stoppa dela ut filer och behålla de för sig själv!
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

Personligen så är jag inte aktiv med denna hobbyn för att få se på en massa kanaler. Jag tittar väldigt lite på tv nu mera, utan det är utmaningen som är rolig.

Så du menar att det är bättre att vi bara sitter och väntar på filer än att lär oss hur man gör själv? Tror du att personerna bakom nya lösningar tänker så också?

Om saker inte diskuterats så hade du aldrig vetat om ett program som heter MKextract, du hade inte kunnat mosc:a ditt gamla cd kort och cs hade du aldrig hört talas om. Visst, det kanske inte cd/ch/boxer heller hade gjort men vad hade det hjälp dig?

Jag personligen tycker det är roligare att veta HUR och VARFÖR, än ATT!!!

Jag tycker också om att veta grejer, men då ska man väl hålla på lite mer internt och låg profil. Om alla babblar ut då är det lättare för CD att stoppa läckan eller göra nåt drastiskt så det blir inget mer gratis tittande. Det finns säkerligen CD och Viasat spioner här och nosar och samlar information. Folk som vill veta allt och snokar upp all info gör jobbet åt dessa spioner, de får pengar för det och vi tappar kanalerna. Men du kan gärna hålla på med detektiv arbete, men håll låg profil bara :-)
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

Lägg ner !

Dem enda som är intresserade av vem som "läcker"är CD eller STOP.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss