Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: NOKIA 9802s

  1. #1

    NOKIA 9802s

    Har försökt att omprogrammera mediamaster men det gick int. Jag har köpt nollmodemkabel. Men när jag kom hem upptäckte jag att alla kontakter är honor( den har 4 ändar). Jag köpte även en könsbytare för att kunna koppla den till dator. Och när jag försökte att omprogrammera så kom medelande att ” box is not responding ”. Samma medelande fick jag när jag försökte använda vanlig modem kabel. ( Jag har en gammal dator med Windows 98) Vad gör jag för fel. Snälla kan någon hjälpa mig.
    :?:

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du ställt in allt rätt som det står att man ska göra?

    Och har du kollat så din com-port e aktiverad eller att du valt rätt com-port?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    jag hade samma problem, och tyvärr så funkar det inte med en könsbytare. Det som du måste använda är en 9-polig dubbelhona. Då ska det funka.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  4. #4
    Den nollmodemkabel som jag har köpt inehåller två 9 poligahonor, och man kan inte kopla en hona till dator så man måste ha någon slags könsbytare, eller. Jag fatar inte. Jag har försäkt även med en kabel som jag använder till fun programator som har två 9 polighanor med det fungerar icke. ops:

  5. #5
    håller med klas,så funkar de
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  6. #6
    Verkar vara en konstig dator du har alla mina datorer jag har och har haft så har dom "hanar" ut från datorn när det gäller com-portar, är det en com-port verkligen du försöker att ansluta i :? .

    Vad är det för dator du har?

  7. #7
    annas så skulle han fibbla med graffe kortet och det är väl knappast troligt?
    VU+

  8. #8
    Knappats grafikkortet det är ju 3 rader med stift och totalt 15 stift stämmer inte alls med comports kontakten, "muzikant" pratade ju om att det var fel kön på kontakten inte att antalet stift var fel om jag inte fattade fel.
    Kan ju ha funnits någon annan utformning förr, han pratade ju om att det var en gammal dator så därför vad är det för dator ? så kanske någon med liknande dator kan hjälpa.

  9. #9
    Som standard på en PC är serieportarna antingen 9 eller 25 poliga D-Sub hanar. Den 25poliga honan är en parallell port.
    En vanlig nollmodemkabel ska användas till överföringen mellan PC & 9802.

    Några tips på billiga kablar:

    Clas Ohlson
    Biltema

  10. #10
    oj joj vad jag har gjort fel. Nu fatar jag. Jag tackar er alla som ville hjälpa mig utan er hjäl skulle jag inte klara det här.

    Tack

    muzikant

Liknande ämnen

  1. Nokia 9802s
    Av DTrix i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 09:36
  2. Nokia 9802S
    Av Mirage i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 11:27
  3. Nokia 9802S
    Av kryptonit i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 23:35
  4. nokia 9802s?
    Av sören i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 14:06
  5. nokia 9802s????
    Av iggy i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 09:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss