Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Digital-tv?

Digital-tv?

Hur bra är dagens digital-tv (boxar) egentligen? I vintras kunde jag jag inte titta på canal + om det snöade (bor i en större stad), vilket det gjorde mellan 15:00 och 19:00 varje lördag . :roll: . Nu är boxern på uppdatering vilket skulle ta mellan 2-3 veckor. Är mycket besviket och hoppas att det blivit betydligt bättre då det analoga nätet släcks.
    Min erfarenhet gäller Boxer.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    det varierar nog mellan olika mottagare

ja har en nokia mediamaster 212t till boxer nu när inte pirat kort funkar till boxer så har ja ett abb
    Dreambox

de kan aldrig snöa i en digitalbox,men däremot analog så kunde de snöa,didgital kan blir klotsar vid dålig mottagning
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Jag tror att han menade att det vart dålig mottagning när det snöade ute.
    Jag vet dock inte hur mycket marknätet påverkas av vädermakterna, någon annan som kanske vet det??

Du kanske får stabilare mottagning om du köper en bättre antenn eller en antennförstärkare.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    har man bra singal kvalitet så tycker ja inte att det påvärkar något
    Dreambox

Det kanske inte berodde på att det snöade ute, men det var då jag hade problem. Har för mig att det var canal + kanalerna, eurosport och några till som försvann. 1:an, 2:an och 4:an bla hade jag inte några problem med.
    Det är lite det som är poängen ,jag har in bra bild analogt, men ska jag se digitalt måste jag köpa till grejer förutom boxe(r)n.

Det är väl därför vi håller till här, vi vill kunna se på TV men är inte villiga att betala för det eller...?

Normalt sätt fungerar det bra, men jag tycker att det är för mycket strul då det inte fungerar.

Aha! Nu klarnar det!! för tillfället så går det inte att se gratis på dom kodade kanalerna för boxer har bytt till via2, kolla tidigare inlägg finns en massa att läsa om ämnet.
    1:an, 2:an 3:an 4:a. och några fler sänds okodat, du får kolla på boxers hemsida för det beror på vilken sändare du tar ifrån vad du kan se. www.boxer.se

Det menar du inte...

Det jag talar om hände i december och straxt efter nyår.
    Du vet då det kan snöa.

möjligvis snöar det inuti Toxies skalle ibland

Liknande ämnen

1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 13:48
  4. Köp av digital tv/box.
    Av cerebri i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 04:28
  5. MKB digital-tv
    Av WYX i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss