Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: EPG info hopblandat för kanaler

EPG info hopblandat för kanaler

Jag har en force 320 mottagare och sedan ett par dagar har jag problem med att kanalinfo för vissa kanaler är förväxlade, dvs TV1 har kanalinfo för barnkanalen och vice versa.

Är det någon annan som har detta fenomen också eller är det så att det är min box som behöver en gammal hederlig reset och programmeras om?

Har aldrig sett det. Däremot har det hänt att min force ställer sig och säger "channel not found" när jag snabb-zappat allt för mycket. Men den fixar sig mycket enkelt. Knappt ett problem ens. och kommer endast när jag tok-zappar.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Har med en 320. Har det kommit en mjukvaru uppdatering till Force via Boxers nät? Isåfall får jag inte hem den. Det frågas efgter UHF kanal och program id.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

Jag har nu gjort en fabriksinställning av min box och det är fortfarande hopblandad kanalinfo för vissa kanaler.

Jag måste därför dra slutsatsen att det är problem med sändningen i Gävleområdet där jag bor. Om inte så är det ett bestående problem i min box.

Angående mjukvaruuppgradering av Force boxarna så såg jag att det just nu pågick " quality assurance " av denna hos Boxer. Såg denna info hos www.force.tv. Lyckas inte klippa en länk då deras FAQ är full av javascript. Här är texten dock.

Softwaren forsinket

Oslo 5/5-2004
    UPDATERT INFO: Force har i forbindelse med kvalitetssikring av ny SW for terrestrielle mottagere i Sverige funnet feil som nå har blitt rettet. Dette har tatt noe tid og vi beklager forsinkelsen.
    Den nye SW skal nå gjennom testing hos Boxer/Teracom samt mer testing hos oss. Vi er trygge på at vi kan release software i løpet av kort tid.
    Mvh
    Per H. Torp
    Prod. Manager

Ahh så fint.. så programvaran skall dyka upp utan att man behöver söka manuellt? Med boxen i standby läge?

Men det skall gå att söka manuellt med väl? Vilket programid och UHF kanal skall man söka på?

Tyvärr är jag lika novis som dig vad gäller just uppgradering av mjukvara så jag har ingen aning. Kanske någon av de mer rutinerade forumbesökarna kan hjälpa ?

Dock visar det sig nu att mina problem med hopblandad EPG info för vissa kanaler är borta. Verkar som måndag återigen var en arbetsdag på Teracom och de har nu fixat problemet. Det var således ej box relaterat.

vad jag har hört så ska man göra en kanalsökning för att få fram vilken kanal som programvaran kommer på.. men det är ju självklart inte förrän dom gjort så att vi kan få programvaran, vilket inte är nu.. men borde komma snart..

Man får väl vänta o se.... finns en del buggar i mjukvaran...

Liknande ämnen

1. Info om IMG/ISO
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:12
  2. lce info
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 10:06
  3. För er info !!
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 20:07
  4. Tv3 info
    Av seullim i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 10:03
  5. Info !
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 07:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss