Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: PC <> Xbox

  1. #1

    PC <> Xbox

    Nån som kan förklara eller länka till nåt ställe som förklarar hur jag kontaktar min pc mot xbox via ftp ?

    OBS ENDAST box<>pc UTAN internet , (de enda jag vill är att föra över mp3 och avi och spel).

    jag har flashFXP , Xecuter 2.3b lite.


    nån kunnig...?

  2. #2
    Har inte testat det själv, utan har fått det förklarat för mig av en kompis.

    Han använde sig av en twistad kabel mellan de två enheterna, och körde sen flashfxp på datorn för att kontakta xboxen. Detta fungerade utan problem sa han så det ska tydligen inte vara några svårigheter att koppla upp dem. Det gäller ju bara att man har ipnummer och liknande klara för sig så att man inte försöker ansluta till nåt som inte finns

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    När du startar din Xbox och får upp many systemet så brukar där stå vilket IP-nummer din Xbox har. Om det inte gör det så hittar du det under "System Information".

    Det du ska ha är som TDW skriver en twistad kabel (korsad tp kabel) mellan din PC och din Xbox. Sen startar du FlashFXP och fyller i IP-nummret till din Xbox och ansluter.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Troligtvis har du ett användarnamn och lösenord som är xbox också (användarnamnet går inte att ändra, men lösen kan du ändra någonstans). Så se till att ange ip-adressen till din xbox och user/pass i flashFXP för att ftp:a till boxen.

    Tvistad kabel går väl lös på en femtiolapp på vilken datorbutik som helst.

    /ElFeo

  5. #5
    Vad exakt kallas denna kabel?

    Kan man inte köra med en vanlig nätverkskabek (som man egentligen kan köra adsl>dator med)

  6. #6
    www.console.se behandlar ämnet rätt ingående

  7. #7
    Det går inte att köra en vanlig nätverkskabel om du inte har en hubb som du kan använda. En tvistad nätverkskabel ser likadan ut, men trådarna går annorlunda. Tvistad kabel kan du säga i affären.

    /ElFeo

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Vad exakt kallas denna kabel?

    Kan man inte köra med en vanlig nätverkskabek (som man egentligen kan köra adsl>dator med)
    Den kabeln mellan Dator och ADSL är just en sådan sladd . Iallafall hos mej .

    Mvh Kalle

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Det går inte att köra en vanlig nätverkskabel om du inte har en hubb som du kan använda. En tvistad nätverkskabel ser likadan ut, men trådarna går annorlunda. Tvistad kabel kan du säga i affären.

    /ElFeo
    Man ska ha en korsad kabel. Alla TP kablar av tvistade därav namnet (Twisted Pair) :lol:

    edit: Du menar rätt men det heter inte så.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    Så klart att jag menar rätt! Allt är bara en tolkningsfråga

Liknande ämnen

  1. Xbox 360
    Av loket56 i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 21:13
  2. Xbox
    Av loket56 i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 14:20
  3. xbox iso
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 22:51
  4. XBOX
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-24, 07:54
  5. XBox
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 21:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss