Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DatafrÅga

DatafrÅga

Jag har en 64MB sdram (pc-133) minne i datorn, som jag vill uppgradera. Om jag köper en 128MB sdram (pc-133) kan man stoppa den i det andra lediga slotet och kombinera sÅ det blir 192MB ram-minne tillsammans. Skulle det funka?
    Jag vet att moderkortet ska annars klara 256MB ram, har aldrig hört 192mb ram dock.

Är det nÅt jag mÅste tänka pÅ när jag uppgraderar, ska jag behöva gÅ in i Bios och sätta nya parametrar för ram ocksÅ dÅ?

Tacksam för all hjälp!
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

Ja det ska funka så länge minnet funkar tillsammans med ditt moderkort. Nej man måste inte ändra nåt i bios.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

sätt in det stora minnet i den första slottet
    så får du minst problem

Tack ska ni ha! :-)
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss