Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DVB-T + Emulerat kort ?

pmc
    Gäst

DVB-T + Emulerat kort ?

Tjenare, går det på nått sätt att läsa in sitt original kort från boxer och sen emulera det istället för att köpa Common Interface kort och hela kitet? Mitt Nova kort har inte insticks port ändå så vet ej om jag kan köpa nått CI som fungerar för mitt kort

jag har för mig att jag läst nånstans att de går o använda t.ex. en MP3.5 som kortläsare för originalkort om man har DVB-T kort men är långt ifrån säker.... är också intresserad om någon kan dedär =)

Det finns emuleringsprogg som plugin till MyTheatre och ProgDVB som funkar genom Phoenix kortläsare. De brukar kallas för softcam så googla på det. Vet inte om det finns till boxer dock. Jag har ett Technotrtends DVB-T kort som funkade perfekt med emulering från textfil innan boxer kodade om. Har en MP3.5 oxo men inget originalkort så jag kan inte testa. Regga dig på denna siten den har massa bra info för DVB-T kort:

http://www.dvbn.net

pmc
    Gäst
    rhymer hur kör du ditt Technotrtends DVB-T kort idag då ? kör du bara på dom fria kanalerna nu eftersom boxer kodat om?

det är väl ganska troligt om han inte har hackat boxers system själv....ganska gammal tråd

pmc
    Gäst
    Tråden i sig är inte gammal jaja ok nån som kör med CI + CAM då och original kort ? i så fall vilken hårdvara kör ni med ? är specielt intresserad av CAMen som behövs.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss