Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: DVB-C kort och fria kanaler ?

  1. #1
    pmc
    Gäst

    DVB-C kort och fria kanaler ?

    Tjenare, jag undrar om man kan köpa ett DVB-C kort, t.ex. hauppauge eller liknande och komma åt fria kanalerna som SVT1-2, TV3, TV4 etc utan att köpa kort och CI interface+CAM etc ?

    Dvs jag vill komma åt dom fria kanalerna om det går, precis som man kan med DVB-T och en antenn t.ex. Går det ?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    jag tror inte att svt1 och 2 är fria, däremot så får man dom gratis när man har abonemang, dvs man behöver inte betala nåt extra.
    ialla fall var de så när jag skaffade dvb-c kort för ett tag sen.

    har för mig att man bland annat fick in DiscoveryMix, ch-kanalen, ppv-nu, tv4+ utan kort.
    de var säkert några till också, men har glömt bort exakt vilka.

  3. #3
    tv4+ ligger bland 8 favoriter, så jag tvivlar på att man kan få in den gratis.../Z

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    tv4+ får man in utan abonemangs kort, testade just med vdr och att rycka ur abonemangskortet.
    de finns nämligen två tv4+ kanaler, en som man får in utan kort och en som man måste ha abonemang på.

    dom kanske gjort så för att dom även sänder tv4+ på analoga kabel nätet?

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    eurosport funkar också utan kort, fast den finns ju också på analoga kabel nätet.

  6. #6
    Du kommer ju åt dom med ett vanligt tv-kort men du kanske är ute efter de digitala varianterna.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    De var de digitala varianterna som jag testade ja.

    Tänkte dom lär ju knappast ta betalt för kanaler som man kan se gratis i analoga kabel nätet.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av TobbeJ
    tv4+ får man in utan abonemangs kort, testade just med vdr och att rycka ur abonemangskortet.
    de finns nämligen två tv4+ kanaler, en som man får in utan kort och en som man måste ha abonemang på.

    dom kanske gjort så för att dom även sänder tv4+ på analoga kabel nätet?
    Vilken av TV4+-varianterna fick du in utan kort, den analoga eller den digitala?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Den digitala far man in gratis. Sands en krypterad och en okrypterad version sa man maste leta reda pa kanalen. Eurosport comhemkanalen och discovery mix sands ocksa okrypterat.

  10. #10
    tv4+ ligger kodad digitalt men är gratis om man har abbonemang. den ligger också analogt (har gjort det i drygt ett år minst) med bra kvalitet om man har tre hål i väggen och dålig om man inte har det. Det går inte så vitt min humax inte är toktrasig att se den digitala tv4+ utan kort i boxen....

    alltså: en analog samt en digital

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 05:16
  2. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 06:20
  3. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 18:48
  4. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 18:22
  5. Force box, fria kanaler utan kort?
    Av Pär i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss