Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Direct Connect går så segt

  1. #11
    mmm å jag har redan tröttnat på 10 in och 10 ut...så man e ju lite kräsen kanske

  2. #12
    Okej, om man som stackars jag har suttit med modem ända sen stenåldern så känns 0.5 mb ganska mycket fortare. Dessutom med skitfort menar jag att jag kan komma upp i max med bittorrent. Det är jag aldrig i närheten av med DC......
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  3. #13
    ok jag tror att det kan ha med att du e passive...pröva å stängner zonealarm å ändra till active op dc å se hur fort du kan tanka

  4. #14
    Zone larm är inget hinder.Det har jag också,men är active ändå :?: :?:

  5. #15
    oki ska pröva att vara i active......Men även om jag kommer upp i max så slår det inte BitTorrent.
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  6. #16
    Min syn på BitTorrent så suger. Det funkar ok om man har 0,5 men tex inte 10:a eller 8:a. Har då aldrig kommit upp i max speed med Torrenten.

    Lyx för vissa där DC funkar :wink:
    --> NOLLTOLERANS <--

  7. #17
    Tänk på att zonealarm inte är en bra brandvägg då den sabbar downloads och myckat annat skummt i dc++ prova använd http://www.kerio.com/us/kpf_home.html istället

  8. #18
    inte svårt att få max på 0.5Mbit i torrent.de handlar juh om hur mycket man delar med sig och hur många som delar med sig av filen. i DC så får man ta så mycket linan orkar leverera när man downloadar filen. och så vidare..... så bitorrent suger om man har mycket Mbit just för de inte är tillräckligt med andra som delar med sig av sina Mbit, för få användare/upload slots på dilerna man vill ha.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #19
    Min erfarenhet med mitt "sega" 0.5 Adsl är att på Bittorrent kan jag ladda ner för allt vad linan orkar medan DC inte kommer upp i en femtedel ens.

    Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.

    Jag håller mej nog till BitTorrent tror jag tills jag kommer underfund vad det är som spökar. Ska kanske prova att avinstallera ZoneAlarm (som funkat utan problem när jag laddar med BitTorrent) och ha en annan brandvägg. Någon form av sådant skydd vill jag ha.

    /Soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  10. #20
    skriver du in din ip när du väljer att vara active??för då brukar det inte gå att söka

Liknande ämnen

  1. ingen kontakt med DCC - Direct Crossover
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 07:55
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 15:30
  3. Starta en Direct Connect hub
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 11:54
  4. Direct Connect
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:22
  5. Direct Connect
    Av flunk i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss