Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Direct Connect går så segt

  1. #21
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Megaman
    skriver du in din ip när du väljer att vara active??för då brukar det inte gå att söka
    Man ska skriva in sitt IP när man sitter bakom en brandvägg/router, alltså sitt externa ip, som hittas på www.whatismyip.com och inte sitt interna ip. (Du kan ju kolla om du inte vet om du sitter i en router, att testa skriva cmd i kör, sedan ipconfig. Börjar det på 192.168.0. så har du ett internt ip, alltså du sitter bakom en router)

  2. #22
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Min erfarenhet med mitt "sega" 0.5 Adsl är att på Bittorrent kan jag ladda ner för allt vad linan orkar medan DC inte kommer upp i en femtedel ens.

    Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.

    Jag håller mej nog till BitTorrent tror jag tills jag kommer underfund vad det är som spökar. Ska kanske prova att avinstallera ZoneAlarm (som funkat utan problem när jag laddar med BitTorrent) och ha en annan brandvägg. Någon form av sådant skydd vill jag ha.

    /Soprano
    Det gick ganska segt me bittorrent för mig, dock funkade bitcomet mycket bättre. Där kommer jag upp i iaf 90% av maxhastighet. Det kan iofs ta ett tag innan man kmr upp i hastighet.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.
    /Soprano
    Tänk på att öppna både udp och tcp porten för den port du väljer att använda, om du inte anger något i settings kommer den att använda random. Som sagt tidigare ZoneAlarm har fått många att springa in i väggen av frustration då den är sämst.

  4. #24
    Sitter som Active o bakom Zonealarm. Funkar kanon...

Liknande ämnen

  1. ingen kontakt med DCC - Direct Crossover
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 07:55
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 15:30
  3. Starta en Direct Connect hub
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 11:54
  4. Direct Connect
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:22
  5. Direct Connect
    Av flunk i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss