Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Uppgraderingen för Forcemottagarna

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Mm jag märkte det själv. Riktigt ok. Fast det verkar inte gå att numrera dom så man kan använda sifferknapparna. Synd. Ska banne mig lämna det som förslag..
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

kostaterat vidare att bilden är ostabil ett bra tag efter att man slått på
    mottagaren.....men de försvinner sen....skumt..
    ..har mailat force ang. sorteringen.....o instabiliteten....
    men som vanligt lär man få vänta på svar....lääääänge..

Fungerar som det ska. Får hoppas att man slipper att mottageren hänger sig några gånger i veckan. Nöjd i det stora hela!

hrc4u: Bättre att ta det via inköpsstället, eftersom Force egentligen inte ger support till svenska slutkunder. Som du märker, ibland får man svar, ibland inte.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Manuell kanalinställning efter "uppgraderingen"

"Uppgraderade" min Force 320 ... fick samma känsla som vid uppgraderingen från Windows 3.11 till Windows95 ... fast tvärtom. :wink:

Dessutom verkar det som man efter "uppgraderingen" inte kan manuellt tala om för boxen att inte visa TV4 från kanal 40 med 75% och en del bit-fel utan istället använda kanal 55 med 96% och inga bit-fel. :cry: Har tidigare använt en funktion under "Listor" där man kunde redigera t ex TV4 och ange den kanal som skulle användas.

Någon som har ett förslag på en work-around eller är det total återställning som gäller, tills Force kommer med en "riktig" uppgradering :?:

Du kan skapa en favoritlista där du kan lägga vilka kanaler du vill i vilken ordning du vill. Fast jag tycker inte den är helt klockren. Just nu har jag valt att dölja kanaler på den riktiga listan, men alltså inte sorterat om.

Favoriter eller att dölja vissa kanaler är nog det som jag får acceptera istf att kunna sortera kanalerna.

Men hur styr jag manuellt om kanalinställningen ... är det att ta bort kanal 40 så att boxen inte har något alternativ till kanal 55, när jag ska se TV4... :?:

Får du inte upp två stycken TV4 i kanallistan, och kan dölja eller strunta att ta med den ena på favoritlistan?

Hur kommer man åt favorit listan smidigt då? Vill kunna sappa iblöand kanalerna därifrån...

Citat Ursprungligen postat av frejac
    Får du inte upp två stycken TV4 i kanallistan, och kan dölja eller strunta att ta med den ena på favoritlistan?
    Nej, jag får inte upp två TV4 ... däremot så hittar boxen UHF-kanal 40 och 55 vilka båda används för att visa TV4 i mitt område.

Det som varit mitt problem är att boxen envisas med att använda kanal 40 (med sämst mottagning). Lösningen var att gå in på Inställningar/Listor/UHF-kanaler och välja kanal 40 och redigera fältet kanal från 40 till 55. Detta gjorde att listan över UHF-kanaler redovisade två st kanal 55, menefter detta gick det att se TV4 utan störningar.

Provade därefter med en "återställning" av boxen och i samband med detta fick boxen ordning på vilken kanal den skulle använda för att visa TV4.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 13:15
  2. Extra/gömd information på Forcemottagarna
    Av frejac i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 17:59
  3. Stoppa uppgraderingen....
    Av Snouser i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 17:59
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 21:02
  5. Förändringar efter uppgraderingen
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss