Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: NDS Modul

NDS Modul

Jag undrar om någon annan har hört att det finns moduler till mottagaren som inte är gokänd av viasat?
    Jag är på job sådantställe som är en ganska stor kund till viasat och de rekomendera till våra decodrar. De skulle kunna leverera de till oss.
    Men de ville inte säga hurdana de är.

Kolla på den första CAM:en......

http://www.lefdata.com/satellite/cam/ci.html
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Men det jag tycker är konstigt att viasat erbjuder cam fast de inte tänker gokänna sånt?
    Jag tycker det strider emot vad de har sagt.

Tror nog INTE cam:en är avsedd för kunder på v*as*t. De måste ju godkänna mottagaren? Så har man en Sammy+sådan cam misstänker jag nog att den inte är godkänd.

Spekulationer, men misstänker detta.
    MC-buren MV-Coach.

Kan det intte vara så at varje cam såm viasat kodkäner har en identitetsnomer lik kodkända boxars?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Godkända eller inte men kommer det att funka i min sammy?

Bilden på den här camen har funnits på nätet sedan tidigt i våras men det är fortfarande ingen som säljer den.Frågan är väl om den verkligen existerar.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

Därom tvistar ju de lärda. Vågar/vill man slänga ut pengar på och chansa?
    MC-buren MV-Coach.

Ja vet inte hurdan det är som de erbjöd oss, men de skulle leverera cam:en själva till våra RF-Tuote mottagaren.
    Och de lovade att det skulle fungera till 100% fast mottagaren inte är gokända av viasat. Fast RF skulle byta softa i mottagaren så den börja att fungera.
    Men nu har jag semester och min kollega bestämmer om det skall användas cam eller om det skall förnyas mottagaren hos oss.

Vare sig den finns eller inte så har ni ingen användning av den förän det finns publika hack på viastas nds.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

Liknande ämnen

1. ca modul och cd?
    Av ivan50 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 08:39
  2. CA Modul
    Av Horst i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 10:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16
  4. 478-483 modul
    Av engan63 i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 20:22
  5. Modul
    Av tropical i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 22:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss