Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med MP 3.5

Problem med MP 3.5

Hej,

Fick min MP 3.5 usb brännare idag men jag lyckas inte få den att fungera. Sätter brännaren i phoenix läge med bananen och den röda lampan börjar lysa. Så fort jag stoppar in ett kort i brännaren slocknar lampan. Har prövat med titanium och mII kort med samma resultat. Om jag försöker köra MII från stopstop så får jag programming failed. Någon som vet vad detta kan bero på? Sedan undrar jag, ni som har blått Titanium kort, hur ser erat hologram ut? På mitt står det M & P. jag tycker också färgen ser amatörmässigt målat på kortet den lossnar också väldigt lätt.

Testa att först sätta i kortet och sen sätta den i phoenix läge istället.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Har provat det också och då blinkar lampan till snabbt och slockar.

Jag fick sparka igång brännaren flera gånger innan jag fick den att lysa rött. Men sedan så stanade den där. Kortet var i före, dock. Prova de....
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

@ruffis

Är drivrutinerna installerade OK?
    Hur ser det ut i enhetshanterararen?
    Använder du nått av dom senaste av TJ´s Bananprogg 1.6-1.7?
    Är det någon skillnad om kortet sitter i när du startar?

Så här skall man "normalt" göra

Kortet i proggern
    Starta Bananen
    Välj rätt comport
    Gå till Titaniumfliken
    Välj Titaniumkort
    Ladda dom 2 filerna
    Tryck prog
    Klart
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Äntligen fungerar brännaren. Jag vet inte exakt hur men jag installerade om allting och helt plötsligt började den bara att funka. Tack för all hjälp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss