Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Två motagare på en kabel

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Två motagare på en kabel

Jag undrat om det är möjligt att koppla två olika motagare på en och samma kabel.
    Dvs jag vill kunna koppla ihop min Viasatmotagare med min Canaldigitalmotagare och använda samma kabel som kommer ner från parabolmotagaren. Just nu så får jag byta kabel helatiden
    Ingenting är omöjligt
    Det omöjliga tar bara lite längre tid.

använd en fördelare, finns billiga på ett stort biltilbehörsvaruhus.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    Sorry för att jag "kidnappar tråden", men har en undran:
    Fördelare? går en sån att ersätta en twinlnb? tänkte då om man har en twintunermottagare, så behövs så signaler, kan en fördelare vara att föredrag prismässigt än en twinlnb, men ändå få samma resultat?

Halloj! Jag kunde inte låta bli att blanda mig är ops:
    Är det någon som kan bekräfta detta :?: Om man sitter med 2 olika mottagare ex cd och via eller 2 lika så kan man väl inte köra bägge samtidigt på samma kabel??? Det blir väl en konflikt?? Är det då inte bättre köra med twinLNB och en kabel till vardera mottagare :?: :?:
    //Jbey

Helt riktigt, 2 twin lnbs,och 2 dieque switchar,och en kabel till varje mottagare.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Har jag fattat det fel?
    Micgyver skrev:
    Citat Ursprungligen postat av Micgyver
    Jag undrat om det är möjligt att koppla två olika motagare på en och samma kabel.
    Dvs jag vill kunna koppla ihop min Viasatmotagare med min Canaldigitalmotagare och använda samma kabel som kommer ner från parabolmotagaren. Just nu så får jag byta kabel helatiden
    Det står väl ingentingom att köra båda mottagarna samtidigt, endast att han vill slippa koppla i och ur antennsladden hela tiden.
    Det är helt riktigt att det blir konflikter om han skulle köra båda samtidigt, men det ar inte frågan.

med andra ord så kan man splitta en kabel till två mottagare :!: och det skall funka bara man inte ha igång de samtidigt.. Finns det någon som provat detta :?:
    //Jbey

ja, en digital och en analog.
    bör åxå gå klanderfritt med två digitala mottagare.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    så det ska gå att splittra en signal till 2 digitala mottagare. Ok.
    Så om man har 2 lnb - sen disec switch - sen en kabel - sen en splitter - sen 2 kablar till varsin mottagare.

Innebär detta att den ena mottagaren kan typ titta på viasat, och den andra på CD? samtidigt? Och om båda tittar på samma lnb (CD typ) innebär detta att kanaländring i den ena mottagaren INTE påverkar den andra mottagaren?

hej culo
    nix det går inte att kolla på båda samtidigt om du ska göra det måste du köra med twinlnb,om du ska köra med en kabel och spliter kan du endast ha en mottagare igång annars krockar dom.
    Mvhanne

Liknande ämnen

1. Bästa DVB-T motagare? (USB 2.0)
    Av PrOsOn i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 06:45
  2. 1 Lmb ovh 2 motagare?
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 11:12
  3. motagare
    Av ghdt i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 18:03
  4. cd motagare
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 19:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss