Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: m2-problem

  1. #1

    m2-problem

    Hej
    Jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig med ett litet problem efter sista progningen så funkar inte mitt m2-kort,det funkar vid proggning allt verkar okey men sedan när jag stoppar det i boxen så är det bara svart har provat med ett annat m2 och då funkade det,kör med m2-progg och M-II0708.zip,så jag tror inte det är nått fel med proggningen,nån som har nån ide vad man kan göra för att få det fungera igen.
    första gången vid omprogg så kom det upp fel atr vid progg men provade att köra igen och då körde det hela proggningen.
    Mvhanne

  2. #2
    Har du testat att uppdatera OS på kortet? De gör du med samma program och knappen brevid Programera kort. Och se till att programet står valt på Conax och inte Seca2

  3. #3

    m2 problem

    Hej
    Jag har provat att uppdatera os och även radera i mp-progg som nån tipsade om i en annan tråd men det funkar inte.Kan kortet ha pajat bara sådär?

  4. #4
    Kör en gammal Mll program från www.hop.to/ssh ock sen från stopstop updatera inte kortet.
    Har du prövat ha motagaren strömlös?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    Hej Pena
    Jag testade detta och det funkar ej,har kollat med grannens kort och det funkar vid omprogg,antar att jag fått 2st trasiga kort eller finns det nått annat att göra?de som är konstigt är att det la av vid sista omproggningen och det andra kortet har jag iof aldrig proggat.

  6. #6
    Jag vet intte vad det kan vara för fel. Har läst att det fins trasigakort men har du prövat med grannens motagare?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Hej Pena
    Ja jag har nu provat i grannens mottagare det är en samsung 9500 med via och conax,min är Nokia 9802 med conaxmodul,provat flera kort och det är bara dessa två som ej går varav ena efter sista uppdatering,såg att det var fler som hade samma fel vad de nu kan vara,tackar för att ni tagit tid att försöka hjälpa
    Mvhanne

  8. #8
    Hej! Här kommer en till som behöver hjälp.
    jag har just köpt en brännare och har ett MII-kort som har blivit omprogrammerat förr av "experter".

    Nu tänkte jag prova själv men det går inte så bra.

    När jag använder spökfilen så funkar det varken när jag klickar på OS eller program.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av anlj
    Hej! Här kommer en till som behöver hjälp.
    jag har just köpt en brännare och har ett MII-kort som har blivit omprogrammerat förr av "experter".

    Nu tänkte jag prova själv men det går inte så bra.

    När jag använder spökfilen så funkar det varken när jag klickar på OS eller program.
    Har du satt brännaren i phoinex läge 3,58 och angett rätt comport i spöket ?

  10. #10
    Nu funkar det!
    Med T-birds hjälpmedel.
    Jag bytte comport och kopplade in en nätadapter till programeraren.
    Sen funkade det! :lol:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss