Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: 9802s+conaxmodul 4,0+m2kort

  1. #11
    Mecman: Jag har samma "problem"! Ca 1 gång i timmen så svartnar bilden men så kommer den tillbaka en sekund senare. Samma problem i både en nokia 9802 och en humax 5300 (med samma modul och m2kort).

    Har trott att det är nåt fel på modulen eller nåt glapp mellan kortet och mottagaren men alla kanske har samma problem? Är det fler än jag och Mecman som upplever att bilden fryser till ibland?

  2. #12
    Rattle
    Gäst
    M2 = skräp som sagt. M2-kortet funkar ICKE perfekt i någon mottagare överhuvudtaget! Låsningar minst en gång per timme kan aldrig klassas som perfekt.

    /Rattle

  3. #13

    9802+conaxmodul och M2 kort.

    Har samma problem med att bilden svartnar och blir borta på min 9311
    med M2 kort.Har ochså ett titaniumkort.Der er problemet nestan borta. Bilden blir mycket stabilare.Detta under förutsättning att vi har koderna.
    Fick jag välja så annvender jag bara titaniumkortet.

  4. #14
    Jag har själv haft problem med COnax Ca-modul till min nokia 9802s. Felet är att CA moduler med P/N nummer 904064 inte fungerar i 9802s. Moduler som fungerar ska ha P/N 901647. Jag själv har just nu en 9802s me en Conax EuroCam 4.0 med P/N 901647 och ett M2 kort o allt funkar klockrent.

  5. #15
    jag har en humax 5350 med conax modul och m2 kort, har inte haft en låsning sen jul

  6. #16
    Rattle
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nz75
    jag har en humax 5350 med conax modul och m2 kort, har inte haft en låsning sen jul
    Jag sätter en miljon på att ditt m2-kort har låst sej hundratals gånger sedan dess (om du tittat på tv dvs).

    /Rattle

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Rattle
    M2 = skräp som sagt. M2-kortet funkar ICKE perfekt i någon mottagare överhuvudtaget! Låsningar minst en gång per timme kan aldrig klassas som perfekt.

    /Rattle
    Vad menar du med låsning Total låsning eller bra 1 sekunds bildfrysning
    på min digetality så funkar det perfekt utom på tv-biljett som jag kan få lite frysning men det är nog för att jag inte orkar ställa in parabolen

  8. #18
    Rattle
    Gäst
    Total låsning av kortet som på de flesta mottagare "utlöser" en reset av kort som oftast syns som en liten frysning av bilden men på mottagare med dålig mjukvara kan det leda till att man behöver starta om mottagaren.

    /Rattle

  9. #19
    Då funkar det perfekt utom på tv-biljett som jag kan få lite frysning på

    Alltid något

Liknande ämnen

  1. gällande m2kort
    Av gollen i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 13:55
  2. m2kort
    Av wiggen-cx i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 13:06
  3. Thomson+Conaxmodul
    Av fagerhultarn i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 03:08
  4. [LÖST] fråga om humax5400 med m2kort
    Av bubba1 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 08:23
  5. m2kort
    Av 620104 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 07:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss