Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Hur får dom fram nycklarna?

  1. #1

    Hur får dom fram nycklarna?

    Sitter och lurar på hur det här egentligen går till. För stunden så har vi tillgång till CD genom M2-kortet där tydligen "nycklarna" numera lagras i krypterad form. Sannolikt(?) måste det finnas andra grupperingar som lyckats plocka ut de rätta koderna, men där man behåller dessa inom en trängre krets.
    Så åter till min funderingar - någon som har en hint om hur det här egentligen går till? Det vore galant om man blev oberoende av andras välvilja i det här sammanhanget. Jag förväntar mig inte att här och nu få en lösning serverad på silverfat - och kom inte dragande med, som en del påstår, att det skulle vara en insider som läcker nycklarna i samband med omkodning.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    genom en insider som läcker...... :wink: /edit (min teori)
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    det är så det fungerar för tillfället....sen krypterar självklart team pdk filerna för att försäljningen på m2 ska öka....och han som läcker tjänar sig nog en hacka han oxå misstänker jag.......
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  4. #4
    Kommer dom så kallade penta-filerna från samma källa eller?

  5. #5
    Tror inte på insidersnacket, det finns förmodligen 1 person som har ett hack på nått av CDs kort och just nu tjänar grova stålar.

    Någon (Keycard?) slantar för varje uppdatering och sen publiceras det bara på stopstop och dom har själva ingen aning om hur nyckeln ser ut i klartext.

    Samma källa används förmodligen även till Platinum korten, eftersom dom nu har exakt samma utbud av filer.

    Penta har knappast samma källa eftersom Reeks är utsatt för konkurans och är mäkta irriterad på MII eller så är det någon som blåser honom på ensamrätten :lol:

    Ingen aning om detta är sanning eller ej men det är ivf min teori.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Samma källa används förmodligen även till Platinum korten, eftersom dom nu har exakt samma utbud av filer.
    Var hittar man filer till Platinum?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    tjae....man vet inte riktigt hur det går till...men jag tror ändå att koderna " läcker" ut ...eftersom kodningen sker av ett externt företag i mellan sverige....förvånar mig inte ett skit om han ser en chans att tjäna lite x-trakulor....men men...det är min teori..
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  8. #8
    Man kan undra varför de inte väljer Titanium som "huvudkort" eftersom det enligt min uppfattning är en stabilare och flexiblare lösning. Kryptot borde väl kunna göras till ett titanium också? Bara en tanke, men såklart är det marknaden som styr :/

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    tjae....man vet inte riktigt hur det går till...men jag tror ändå att koderna " läcker" ut ...eftersom kodningen sker av ett externt företag i mellan sverige....förvånar mig inte ett skit om han ser en chans att tjäna lite x-trakulor....men men...det är min teori..
    om du menar Keycard så ligger det i Skåne

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    tjae....man vet inte riktigt hur det går till...men jag tror ändå att koderna " läcker" ut ...eftersom kodningen sker av ett externt företag i mellan sverige....förvånar mig inte ett skit om han ser en chans att tjäna lite x-trakulor....men men...det är min teori..
    om du menar Keycard så ligger det i Skåne
    Han menar knappast Keycard.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. här är nycklarna igen
    Av bb i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 13:54
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 11:10
  3. Nycklarna till Conax??
    Av mimo_424 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 14:20
  4. Hur kommer man undan fake nycklarna?
    Av tuggz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 05:51
  5. de olika nycklarna ...
    Av fade74 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 16:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss