Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: M-II problem

  1. #1

    M-II problem

    Har läst alla tidigare trådar men kan inte lösa detta.
    Får "Failed to get an ATR" när jag skall uppdatera os.
    Jag satte i mitt nya MII och körde prog, Ingen bild, satte i det i min mp3.5 usb och klickade på os update, Får "Failed to get an ATR". Laddade ner M-II_old från s***s*** och provade igen, Fick "Failed to get an ATR, Card not writen". Jag har vickat på kortet oxå men det gör ingen skillnad, Snälla e det nån som har råd blir lite knäckt nu nätr man äntligen skulle få se lite åp tv.

    Mvh Crall

  2. #2
    Det kan vara glapp i din mp 3.5usb jag hade samma problem en gång jag skulle bränna och fick samma felmeddelande.

    Kläm ihop den lite.

    Det är ju inte säkert att detta är lösningen men prova
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  3. #3
    Den e inte glappig men jag tryckte och petade på alla kontakter och på mp3.5 men det gjorde ingen skillnad, det knepiga e att det gick att bränna första gången men inte efter att jag försökt att uppdatera os:et. mvh Crall

  4. #4
    jag har också samma problem och håller på med den här mer än en vecka

  5. #5
    vad har du för firmwear på din mp3.5 usb? läste på stop forumet och där skyllde flera på ads usb progger. Känns lite knepigt att det skulle vara den det beror på, det funkade ju första gången att progga kortet.

    mvh crall

  6. #6
    prova om det går att köra ett script på kortet

  7. #7
    det låter som ström problem
    är där någon lampa som lyser

  8. #8
    Vet inte hur man kör script, och ja Evex lampan lyser som den skall.

    Var hos försäljaren i dag och fick byta kortet (fast det inte finns garanti)
    Det Kallar jag för Servisminded!! och billig var han oxå 350skr.

    Vad skall jag nu våga göra? skall jag köra det senaste spöket utan os update först eller skall jag göra os update före jag provar programera det.
    Eller köra ett gamalt spöke och sedan det nya???
    Några förslag, vill inte gärna behöva åka tillbaka igen med ett kass kort.

    Det står (03/04/4)c3 på kortet om det är till någon hjälp?

    Mvh Crall

  9. #9
    jag har aldrig kört os update på mina m2 kort
    bara att progga direkt med spöket eller
    ett script om man nu har ett sådant
    eller eepfilen + flashfilen
    steven76

  10. #10
    Bara spöket
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss