Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Abonemang

  1. #1
    Kosovo
    Gäst

    Abonemang

    Hej, jag har en Macab Humax CI- 5100C, och allt funkade perfekt tills de bytte system, så nu har jag tröttnat på att vänta på att det nya systemet ska bli knäckt så jag har bestämt mig för att beställa alla Canal + kanaler för 219 kr i månaden. Jag har inte rört något på mottagaren, modulen eller kortet..
    Så vad ska man göra för att få ett originalkort från comslem att fungera?
    Och går det bra att bara ringa Comslem och fråga om man kan beställa abongemang utan box?

  2. #2
    Bara att ringa Comhem. Det går fint att beställa abb. med egen box. Kortavg på 198/år tillkommer alltid. F.ö höjer C+ priset till 229 snart.

  3. #3
    Kosovo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ludde76
    Bara att ringa Comhem. Det går fint att beställa abb. med egen box. Kortavg på 198/år tillkommer alltid. F.ö höjer C+ priset till 229 snart.
    Kommer originalkortet att fungera direkt då?

  4. #4
    Har du 2 boxar?
    1 Macab + 1 Humax?

    Macab fungerar rakt av.
    Humaxen kräver en uppdaterad CAM (om den inte redan är det), måste ske i en satbox eller hos en firma
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Kosovo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Har du 2 boxar?
    1 Macab + 1 Humax?

    Macab fungerar rakt av.
    Humaxen kräver en uppdaterad CAM (om den inte redan är det), måste ske i en satbox eller hos en firma
    Nejnej, har en box på den står det bara Macab CI-5100, jag trodde att Humax var de som gjorde både Macab och sagem boxarna.. Men alltså på boxen står det bara Macab CI-5100C

  6. #6
    OK men jag antar att den har en lös viaccess modul, den måsta ha följande version.
    Viaccess "Red Cam" modul med version 4.84 V1.07.004

    Har den inte det måste den uppgraderas
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Kosovo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    OK men jag antar att den har en lös viaccess modul, den måsta ha följande version.
    Viaccess "Red Cam" modul med version 4.84 V1.07.004

    Har den inte det måste den uppgraderas
    Var/Hur gör man det?

  8. #8
    Kosovo
    Gäst
    Jag hittade en guide om hur man uppgraderar modulen här på forumet, och jag gjorde exakt som det stod att man skulle göra..
    Nu när jag kollar på module information så står det

    Viaccess: 1.0 V484
    Application: V1.08.003
    Manufacter: SCM Microsystems

    Någon som vet om det där är rätt?

  9. #9
    Då verkar det kommit nyare versioner sen det skrevs och det borde inte vara några problem.

    Fungerar det då?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Kosovo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Då verkar det kommit nyare versioner sen det skrevs och det borde inte vara några problem.

    Fungerar det då?
    Har inte testat det än, enligt min box har jag loaderversion 1.27, funkar orginalkorten då eller?

Liknande ämnen

  1. Abonemang
    Av korden i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 21:45
  2. duo abonemang
    Av rottweiler i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 17:41
  3. Viasat tvilling abonemang
    Av bobba i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 11:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss