Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: sorry lite repetion m-II problem

  1. #11
    programming failed var det visst

  2. #12
    nää måste visst hoppa i säng, jag får hoppas på bättre lycka imorrn.
    Och som sagt ni där ute som kan detta, sluta inte fundera vad för ATR problem jag har. (ni är högt uppe på min lista av personer jag beundrar).

  3. #13
    Läste nånstans att man inte kan ha sönder ett MII-kort med normal användning. Nu ikväll skulle vi bränna en kompis kort, men det går inte! Det är inget fel på vare sig brännaren, kommunikationen eller nån annan hårdvara. Kortet har helt enkelt gått in i korthimlen. Mitt eget kort funkar utmärkt i brännaren......

    Mvh Matte

  4. #14
    Dom goda idéern börjar ta slut :-(

    Var det 3 nya kort?
    Det som inte fungerar, var det det sista du skulle programmera? Isåfall, hur är det med strömmen?
    Testa att göra en ATR test på ett av korten som funkar (för att utesluta strömproblem)

    Titta noga på korten och jämnför dom med varandra, sitter chippet längre in på det som inte funkar (kontaktproblem), försök ev att "bända" försiktigt på längden så att chippet kommer mer utåt.

    Kommer kortet in ordentligt, tryck till ordentligt, kör "ATR test", rucka på kortet och lyft i bakkanten för att ev få kontakt kör "ATR test" flera ggr när du håller på.

    Om inget av detta hjälper så är kortet förmodligen paj, kontakta säljaren och se om du kan få det utbytt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #15
    Kortet e med största sanorlikhet paj........hade samma problem men hade en snäll försäljare som bytte det åt mig. Mitt nya funkar fint. Enligt min mening så gjorde jag inget fel utan jag körde bara os update och kortet la av och gick inte att skrämma liv i igen. mitt nya körde jag först in ett gammal prog som "PENA" rekomenderade och gjorde update samtidigt sedan det nya spöket utan os update.

    Mvh Crall

  6. #16
    tja tack för all hjälp, jag har prövat alla tänkbara sätt som ni har beskrivet utan någon lycka.
    har kontaktat min försäljare och fått mitt m-II kort på "remis " och beräknar kallt med ett kärt återseende slutet av veckan!!

  7. #17
    om du läser read me filen i m2 zippen finnes en massa bra tips, hade ett likadant problem,med ett kort.enlig ett av tipsen skulle man dra ut kortet en anings,aning för kontaktytorna var inte helt korekta på en del kort.Jag gjorde så och vips så funkade det.
    RJ

Liknande ämnen

  1. Lite problem med DM8000HD
    Av mellan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 20:36
  2. Lite kanal problem
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 08:08
  3. Lite problem här va?
    Av satgoze i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 18:31
  4. lite problem med guldkort...
    Av lacrits68 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 11:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss