Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Box id?

Box id?

Som de flesta vet är viasats nya krypteringsystem knutet till ett box id som är unikt(?) för varje box. Vad är detta box id igentligen för något? Går det på något sätt att ändra detta?
    Det hade varigt intressant att veta hur detta id räknas ut. Är det något som finns i mjukvaran eller något fysiskt "inbrännt"?

När du upgraderar en viasat godkänd box till NDS kåmerdet en id nummer i rutan det är enda jag vet.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Re: Box id?

Citat Ursprungligen postat av p1p3
    Som de flesta vet är viasats nya krypteringsystem knutet till ett box id som är unikt(?) för varje box. Vad är detta box id igentligen för något? Går det på något sätt att ändra detta?
    Det hade varigt intressant att veta hur detta id räknas ut. Är det något som finns i mjukvaran eller något fysiskt "inbrännt"?
    ...tankegångar typ såhär?

""koppla in 0-modemkabel....leta efter en "fungerande box id ändra den" eller "pc som "söker" "scannar" fungerande dox id:n?

lekt med iden men har inte fåt tummen ur...

var skulle man hitta mjukvara för att se "in-i-boxen"? fins det?
    ....im not lost, im on adventure.....

Intressanta tankar dock. Frågan är om de är reella - CH-crew?
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Har fått fram lite ny info.
    Gjorde en "Hardware Reset" från mmedit. Detta gjorde så att jag fick ett nytt boxid. Det betyder ju att det går att byta iallafall.
    Har precis ringt in och aktiverat mitt nya id men inte fått bild än. De sa iallafall inte att det redan var registrerat. Återkommer med mer info när (om) jag får bild

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss