Fungarar fint på Macab dw450Ursprungligen postat av gpzrocker
Tackar för tippset
Fungarar fint på Macab dw450Ursprungligen postat av gpzrocker
Tackar för tippset
chapan skrev:
Pil höger - tryck c - "ej tillgänglig" kommer upp -
Vänta några sek. - tryck 2ggr. +
Det kan man ju inte göra med den nya programvaran för då är ju c knappen tillgängligt så felmeddelandet kommer aldrig upp för att c knappen funkar!
Jag har haft en massa problem med hyrboxarna dvs dom slår av sig själva vid kiosk kanalerna jag har fått flera nya och provat med dom har bara slagit av sig själva det var nokia mottagare allihopa sedan begärde jag ett annat märke då fick jag en pioneer (den fjärde totalt) och då när jag satte i den så fick jag en uppmaning att uppdatera mottagaren men jag tänkte undra hur menyerna på kiosk serut innan man uppdaterar mottagaren. Dom fanns inte överhuvudtaget så jag har struntat i att uppdatera den så min blåa ruta existerar inte och lådan slår inte av sig själv i tid och otid. Men bieffekterna är att info och guide knapparna inte funkar och man måste slå på svensk textning (med + knappen)på alla kanaler där det textning är valbart
Så min omständiga lösning på problemet om man har en hyrmottagare man ringer canal digital begär en ny mottagare för att den gamla t ex slår av sig själv hela tiden eftersom det är ett vanligt problem.
Kopplar i den nya och uppdaterar aldrig mottagaren (det gör man genom att stå canal+ (#9) slå av mottagaren slå på den och låta den stå på canal + några timmar.) så voila nu är den blåa rutan bortflygen
mvh Hemmapularen