Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Den blåa rutan på CD hyrbox

Citat Ursprungligen postat av gpzrocker
    :wink:
    Har själv en grundig i från cd.Och där funkade det efter jag raderat kanalerna som heter epgota?och epg.Trycker sedan bara på guide knappen så försvinner infon.Men polarn har en pioneer har jag för mig !
    Och där funkade det inte.
    Fungarar fint på Macab dw450
    Tackar för tippset

chapan skrev:
    Pil höger - tryck c - "ej tillgänglig" kommer upp -
    Vänta några sek. - tryck 2ggr. +

Det kan man ju inte göra med den nya programvaran för då är ju c knappen tillgängligt så felmeddelandet kommer aldrig upp för att c knappen funkar!

Jag har haft en massa problem med hyrboxarna dvs dom slår av sig själva vid kiosk kanalerna jag har fått flera nya och provat med dom har bara slagit av sig själva det var nokia mottagare allihopa sedan begärde jag ett annat märke då fick jag en pioneer (den fjärde totalt) och då när jag satte i den så fick jag en uppmaning att uppdatera mottagaren men jag tänkte undra hur menyerna på kiosk serut innan man uppdaterar mottagaren. Dom fanns inte överhuvudtaget så jag har struntat i att uppdatera den så min blåa ruta existerar inte och lådan slår inte av sig själv i tid och otid. Men bieffekterna är att info och guide knapparna inte funkar och man måste slå på svensk textning (med + knappen)på alla kanaler där det textning är valbart

Så min omständiga lösning på problemet om man har en hyrmottagare man ringer canal digital begär en ny mottagare för att den gamla t ex slår av sig själv hela tiden eftersom det är ett vanligt problem.
    Kopplar i den nya och uppdaterar aldrig mottagaren (det gör man genom att stå canal+ (#9) slå av mottagaren slå på den och låta den stå på canal + några timmar.) så voila nu är den blåa rutan bortflygen

mvh Hemmapularen

Liknande ämnen

1. Blåa rutan i kiosk igen
    Av kenny87 i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 23:15
  2. Blåa raden
    Av tois i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 12:07
  3. den blåa randen
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 16:46
  4. Den blåa menyn
    Av acey i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 14:26
  5. Blåa rutan?
    Av 85anni i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 12:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss