Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Ni är väl förberedda........

Mecman
    De laddar upp nyckeln till kortet några dagar i förväg, för att det inte ska bli så långa avbrott vid kodbytet. Annars skulle alla med orginalkort behöva sitta och vänta på den nya nyckeln varje gång dom kodar om, och det kan ju ta en 30min, därför dom laddar upp nyckeln tidigare än dom börjar använda den ;-)
    //Myhran

Oki! Tack för det! Det var som jag trodde alltså. Men då kvarstår, kom det upp en ny nyckel inför tisdagen? Eller var det falsk alarm? Missförstå mig inte, jag vet at ingen ny kod kom, men jag undrar varför det aviserades en kommande omkodning från första början? Inte går väl CD å laddar upp en ny nyckel, å ändå inte genomför omkodning senare? Har det hänt nån gång?

Matte :?

Nja... det var ju inte så många dagar sedan de började skicka upp en ny nyckel, så det kan ju komma när som helst.
    Att de har varit tisdagar förut är ju inget dom måste följa ;-)
    Eller så kan dom ju hålla på med tester också, man kan väl bara spekulera än så länge
    //Myhran

Normalt om dom kodar om på tisdag då brukar nyckel laddas upp på fredag alltså ca 3 dagar före den dagen dom kodar om ....
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

bli inte förvånade om dom inte kodar om fören till månads 31/8
    och då !!!!!

Du talar i tungor Evex - vad vet du som vi andra inte vet?

Citat Ursprungligen postat av Evex
    bli inte förvånade om dom inte kodar om fören till månads 31/8
    och då !!!!!
    ...och då blir det svart i rutan !!! he-he .... eller vad menar du?
    och varför skulle 31/8 vara så speciell? Om man har ett ess i rockärmen skulle man väl spelat ut det mycket tidigare?!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss