Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vilken mottagare ska man välja?

  1. #1

    Vilken mottagare ska man välja?

    Tänker köpa en mottagare + parabol för att kunna se c+ kanalerna, vilken mottagare är "bäst" lättast att göra piratkort till, funkar med fler olika märken på korten. Finns det självuppdaterande kort till parabol? Kan man även se viasats utbud? Kort sagt vad rekommenderas.

  2. #2
    Samsung AY
    Om du vill haa en godkänd Viasat mutagare så Strong 8700
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Håller med Pena....

    Framfgår inte hur mycket du vill lägga på hela "kalaset"? Men ska du ha en bra "framtidssäker" mottagare och är lite Linux-kunnig kanske du ska titta på en Dreambox. Fast då kan du ju inte se "nya" Viafnatt..än.....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4
    Hej! pena varför rekomderar Du Strong 8700?

  5. #5
    Det är en motagare såm js kulle köpa i dag Den är viasat kodkänd
    Inbygd Viaccees eller snart NDS ock Conax 2 platser till CA modul om jag inte mins fel. Triax kan jag åkså tänka mei dåm såm är Viasat godkända.
    Jag tucker at man ska köpa en viasat kudkänd mutagare i fal det intte fins någåt P-kort såm fonkar tilexempel till CD.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Tack för svar, jag ska kollar om jag hittar Blocket, har Du tipps?

  7. #7
    En kompis har skaffat Strong-boxen. Den funkar bra, men han påstår att han inte kan sortera kanalerna. Om så är fallet anser jag att boxen suger. Någon som vet mer om detta?

  8. #8
    På Strong kan du ikke sortere eller editere kanal listen, men du kan lage 8 egne favorittlister. For øyeblikket er det problemer med NDS softwaren fra Viasat til denne boksen, det har gjort den treg i kanalbytter, boksen henger svært ofte, og det tar 5 minutter å restarte den...
    Men Viasat lover at ny sw er på gang og at det skal bli bedre.

    Ellers har pena rett, den har NDS og Conax embedded, og plass til en CA modul i tillegg.

  9. #9
    ny mjukvara till strong8700-triax354tx är på gång inom kort m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  10. #10
    Utan att kunna jämföra med andra boxar, för- och nackdelar med Strong 8700 :

    Positivt:
    -både Viasat och Canal digital
    -Fjärren är universal

    Negativt:
    -Ganska seg (kanske inte segare än andra men ändå seg)
    -Urusel fjärrkontroll, som även är otroligt ful (så att den är universal kom knappt in på positivt-listan, då man skulle bli galen om man skulle ha den till TV:n också)

    Som andra säger så kan man inte sortera kanalerna vilket är helmärkligt. Däremot så har man valet att göra favoritlistor, men att byta mellan olika favoritlistor tär på krafterna så det blev bara en enda stor favoritlista för min del (med alla kanaler som jag skulle kunna tänka mig att titta på).

    Har dock inte haft problem med att starta om den som askretti har haft, den har heller aldrig hängt sig för mig.

    ser fram emot en ny SW till den....hoppas den blir kvickare.

Liknande ämnen

  1. Vilken tv-box ska jag välja?
    Av Piraten69 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 00:51
  2. Hjälp mig att välja mottagare
    Av reecord i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 21:39
  3. Vilken mottagare skall man välja ????
    Av xtal i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 21:03
  4. Vilken mottagare skall man välja ?
    Av tcbkindh i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 23:12
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 18:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss