Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mottagning i bilen

  1. #1

    Mottagning i bilen

    Är det någon som vet hur DVB-T mottagningen fungerar i t.ex. en bil som rör sig? Jag hörde någonstans att det skulle bli dålig mottagning så fort antennen "var i rörelse".

  2. #2
    Är du kvar i samma stad så är det nog inga större problem.
    Men byter du stad så behöver nog mottagaren uppdatera kanalplanerna för dom olika muxar.

    I varje nät/MUX sänds fyra till sju programkanaler.

    :arrow: http://www.teracom.se/?page=508
    // Jabbata

  3. #3
    Om bilen rör sig är det svårt. Jag har åkt med analog och tycker det var skräp.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Jag har tittat vanlig TV i lastbilen mellan Trelleborg ock Göteborg hadde en liten plastma TV ock en litet Triax rontgående båt anten med förstärckare (UHF, VHF) Foncka rät så bra i öppet träng, Men när det kåm stora träd rontåmkrig då blev det mycket störnigar.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Mobil HotSpot + Streaming till bilen
    Av niccman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 22:07
  2. Ljud i bilen
    Av muhammed_3 i forum Ljud
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 08:27
  3. Box med bra mottagning
    Av ynot i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 16:25
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 04:15
  5. koppla n en bärbar dvd i bilen??
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 12:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss